فونیکسریمکسبهتام

نصب هرگونه علائم نوشتاری بر بدنه خودروها و گل مالی‌کردن ممنوع!

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نصب یا نقش هر گونه علائم یا الصاق هر نوع نوشته آگاهی و تصاویر به بدنه خارجی خودروها ممنوع است.

نصب هرگونه علائم نوشتاری بر بدنه خودروها و گل مالی‌کردن ممنوع!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی نام درست، رئیس پلیس راهوراستان سیستان و بلوچستان، گفت:  با تسلیت ماه محرم و شهادت سیدوسالارشهیدان حضرت اباعبداله حسین (ع) گفت: برخی از رانندگان بافرارسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خودروها را گِل مالی و مبادرت به نوشتن شعارهای مرتبط با این ایام می‌کنندکه ازنظرقانون چنین رفتاری تخلف محسوب شده و جریمه به آن تعلق می‌گیرد.

    او  با اشاره به اینکه در قانون، استثنایی برای این ایام درنظرگرفته نشده است افزود:برابر ماده 207 آیین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هر نوع علائم و الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه‌ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسیله نقلیه به منظور تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است.

    او  تصریح کرد: برابر جدول تخلفات کد 2069، نصب هر گونه علایم یا الصاق هر نوع نوشته، آگاهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه و قسمت درونی وسایل نقلیه عمومی مسافربری بدون داشتن مجوز لازم در مراکز استان‌ها مبلغ 300 هزار ریال جریمه پیش بینی شده که پلیس موظف است با متخلفان برخورد کند.

    سرهنگ نام درست بیان کرد:گِل مالی و پوشاندن پلاک خودور ممنوع است و سرنشینان داخل خودور باید برای پلیس قابل رویت باشند و پلیس خودروهای که گِل مالی شده و ظاهری ناهنجار دارند براساس قانون متوقف می‌کند.

    رئیس پلیس راهوراستان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:مسدودکردن خیابان‌ها به بهانه عزاداری کردن از سوی هیات‌های مذهبی توصیه نمی‌شود و چنانچه بر اثر بستن خیابان هاتصادفی رخ دهد مسولان بایدپاسخگوباشند.

    این مقام مسول به برپایی بعضی ازموکب‌های جهت توزیع نذری در معابر اصلی و پرتردد شهراشاره کرد و افزود:از آنجایکه جانمایی نامناسب برخی ازاین موکب‌ها باعث اختلال درعبور و مرور می‌شود سعی خواهیم کرد باهمکاری سایر نهادهای متولی آن‌ها را مجبور به جابجایی کنیم.

    او از رانندگان درخواست کرد: از نصب و الصاق هرگونه تبلیغات بر بدنه وسیله نقلیه خود جداً خودداری کنند، چرا که نصب هر گونه تبلیغ یا الصاق هر نوع نوشته و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه منجر به حوادث رانندگی ناشی از حواس پرتی و عدم توجه به جلو رانندگان خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو