فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درنشست با مدیر عامل ایران خودرو:

از کمک برای بهبود صنعت خودروی کشور مضایقه نخواهیم کرد

عصر خودرو- در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،‌ ضمن طرح موضوعات و مسایل موجود در همکاری های فیمابین، راهکارهای بهبود این همکاری ها بررسی شد.

از کمک برای بهبود صنعت خودروی کشور مضایقه نخواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، در این نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ویژه خواندن وضعیت امروز حاکم بر کشور، صنعت خودرو را دارای سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دانست و گفت: دولت آمریکا از قراردادن این صنعت در صدر فهرست تحریم ها اهدافی را دنبال می کند و به دنبال زمین گیر کردن آن است. خودروسازی علاوه بر اشتغال حدود یک و نیم میلیون نیروی کار در زنجیره تولید و خدمات پس از فروش، سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می دهد.
    فرشاد مقیمی تصریح کرد: بزرگ ترین و مهم ترین شرکت خودروسازی با زنجیره تامین گسترده مربوط به ایران خودرو است. پتانسیل بالایی در این بخش از سوی دشمن هدف گیری شده که وجود مشکل در بخشی از آن مانند دومینو به سایر بخش ها منتقل می شود.
    وی در عین حال گفت: با ساز و کارهای مختلفی توانسته ایم جلو برویم و در مقابل مشکلات بایستیم. درحال حاضر وفاق و اتحاد درونی  بیش از گذشته باید نمایان شود تا بتوانیم مسایل را با هماهنگی سیستمی بیشتر مدیریت کنیم و پیروزی را برای کشور رقم بزنیم.
    مقیمی با اشاره به مسایل موجود در حوزه کشتیرانی و طولانی شدن فرآیندهای حمل و ترخیص که هزینه های سرباری را به مجموعه تحمیل می کند گفت: باید با استفاده از ساز وکارهای مشخصی در همکاری‌های مشترک از چالش های موجود بکاهیم. نتیجه این همکاری‌ها یقینا به سود بنگاه تولیدی و اقتصاد کشور خواهد بود.
    وی در ادامه بر طراحی مدلی برای مراودات مالی میان ایران خودرو و کشتیرانی و عمل به تعهدات از سوی طرفین تاکید کرد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد:‌ هدف اولیه ایران خودرو دستیابی به تیراژ تولید روزانه دوهزار دستگاه است که با همکاری و هم افزایی با تمام نهادهای ذیربط به دنبال تحقق آن هستیم. افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها نیز یکی از اقداماتی است که درحال اجرا و پیگیری آن هستیم.
    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن تاکید بر همکاری میان نهادها و ارگان‌های ذیربط برای عبور از شرایط فعلی کشور گفت: از کمک برای بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور مضایقه نخواهیم کرد.
    محمدرضا مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات براساس اعتماد متقابل باید وارد میدان شویم و همکاری ها را براساس مدلی که به طرفین آسیب نرسد ادامه دهیم.
    وی ضمن استقبال از بهره مندی از تسهیلات بانکی در زمینه تامین نقدینگی ایران خودرو در ارتباط با مسایل کشتیرانی، دستور بررسی مفاد پیشنهادی ایران خودرو برای رفع موانع موجود را صادر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو