فونیکسریمکسبهتام

شیب صعودی فروش خودرو در ژاپن

عصر خودرو- به تازگی میزان فروش خودروهای ژاپن در دسته‌بندی‌های کوچک، متوسط و بزرگ در ماه اوت ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است که نشان می‌دهد فروش خودرو در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

شیب صعودی فروش خودرو در ژاپن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از آنجایی که ژاپن یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود، این گزارش به مرور به بررسی میزان فروش خودروهای شرکت‌های مختلف ژاپنی و مقایسه آنها در دو سال پیاپی 2018 و 2019 میلادی می‌پردازد.

    بر اساس گزارش و آمارهای منتشر شده در وب سایت marklines، میزان فروش خودرو در اوت 2019 میلادی شاهد یک رشد و افزایش 6.7 درصدی بوده و به 688 هزار و 600 دستگاه رسیده است.

    فروش خودروهای سایز متوسط و بزرگ در اوت سال جاری میلادی به 242 هزار و 718 دستگاه رسیده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 233 هزار و 358 دستگاه بوده و بدین ترتیب یک رشد چهار درصدی را برای این دسته بندی از خودروها در ژاپن به نام خود ثبت کرده است.

    در همین بازه زمانی، فروش خودروهای سایز کوچک در بازار ژاپن از 130 هزار و 860 دستگاه در اوت 2018 به 145 هزار و 882 دستگاه در اوت 2019 میلادی رسیده است و بدین ترتیب یک رشد و افزایش 11.5 درصدی را به خود اختصاص داده است.

    بر اساس جدول زیر، میزان فروش خودروهای سایز متوسط و بزرگ در شش ماهه نخست سال جاری میلادی دو میلیون و 278 هزار و 865 دستگاه به ثبت رسیده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل، دو میلیون و 247 هزار و 592 دستگاه بوده و رشدی معادل 1.4 درصدی داشته است.

    همچنین میزان فروش خودروهای سایز کوچک در نیمه نخست سال 2019 میلادی در بازار ژاپن یک میلیون و 322 هزار و 611 دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که یک میلیون و 290 هزار و 637 دستگاه بود، 2.5 درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

    پرفروش‌ترین برندهای خودروهای سایز متوسط و بزرگ در بازار ژاپن در اوت 2019 میلادی، به ترتیب تویوتا، هوندا، نیسان، مزدا، ایسوزو، سوبارو، سوزوکی، هینو، لکسوس، میتسوبیشی و داهیتسو است.

    در کلاس خودروهای سایز کوچک نیز به ترتیب شرکت‌های خودروسازی داهیتسو، سوزوکی، هوندا، نیسان، میتسوبیشی، تویوتا، مزدا و سوبارو موفق شده‌اند گوی رقابت را از سایر شرکت‌های خودروسازی فعال در ژاپن بربایند.

    یکی از نکاتی که کارشناسان با بررسی جداول و آمارهای مختلف از میزان فروش خودروهای پرطرفدار و محبوب در بازار ژاپن به آن اشاره می‌کنند، آن است که مشتریان و شهروندان در این کشور تمایل بسیار زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای وطنی از خود نشان می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو