فونیکسریمکسبهتام

رعایت ۸۵ استاندارد خودروسازی از ابتدای زمستان امسال الزامی است

عصر خودرو- معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت ۸۵ استاندارد صنعت خودروسازی از ابتدای زمستان برای واحدهای تولید خودرو کشور الزامی است.

رعایت ۸۵ استاندارد خودروسازی از ابتدای زمستان امسال الزامی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «وحید مرندی‌مقدم» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه در شهر مهاجران افزود: خودروسازان تا 2 سال قبل موظف به رعایت 55 استاندارد اجباری در محصولات تولیدی بودندکه دایره شمول این استانداردها پارسال به 65 مورد رسید و از ابتدای زمستان امسال نیز 20 استاندارد اجباری دیگر با هدف افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل اجرایی می‌شود.

    وی ادامه داد: استاندارد اجباری تولیدخودرو در کشورهای اروپایی در سال 2017 به 85 مورد رسیده که ایران نیز در حوزه صنعت خودروسازی این استانداردها را باید اجرایی کند.

    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تجهیز خودروهای سنگین به ترمز هوشمند را از جمله الزامات استاندارد اجباری خودروسازان در سال جاری دانست و افزود: رعایت این استاندار در خودروهای سنگین موجب می‌شود در صورتی که راننده به هر دلیلی هوشیاری خود را از دست دهد در هنگام تصادف سامانه هوشمند فعال شده و خودرو از حرکت باز می‌ایستد.
    مرندی‌مقدم گفت: سامانه انحراف از مسیر و حفاظت از عابران پیاده نیز برای کاهش آسیب حین حوادث رانندگی از دیگر الزامات سازمان استاندارد در تولید خودرو است که باید امسال در صنعت خودروسازی داخلی اعمال شود.
    وی یادآور شد: افزایش کیفیت تولید بنزین برای کاهش آلودگی هوا را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار دولت است که در این خصوص از سه سال پیش کیفیت سوخت از یورو2 به یورو4 بهبود یافته و  در مرحله نخست هشت شهر و در گام دوم در 15 شهر بنزین با کیفیت یورو4 توزیع شده است.
    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: برنامه دولت این است که بنزین یورو4 در سال جاری  بین 80 درصد جمعیت کشور توزیع شود و انتخاب مکان توزیع این سوخت برعهده وزارت نفت گذاشته شده است.
    مرندی‌مقدم ادامه داد: قرار است تا سال 1400 تمامی شهرهای کشور زیرپوشش بنزین یورو4 برود و پس از اجرای این طرح در راستای کاهش آلودگی هوای شهرها توزیع بنزین یورو5 در دستور کار قرار گیرد.
    وی نظارت بر ساخت و نصب آسانسورها را از برنامه‌های امهم در سازمان استاندارد کشور عنوان کرد و گفت: تمامی آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های بلندمرتبه عمومی و خصوصی از استاندارد و ایمنی لازم برخوردار هستند.
    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: بازرسی ادواری از آسانسور منازل خصوصی از جمله مشکلات این سازمان است و برابر مقرررات آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های خصوصی و عمومی باید سالانه توسط بازرسان این سازمان مورد بازرسی قرار گیرد.

    مرندی‌مقدم گفت: این بازرسی‌های ادواری در حوزه ساخنمان‌های عمومی و اداری سالانه انجام می‌شود و ارزیابی کارشناسی این سازه‌ها برای  ساختمان‌های خصوصی نیازمند همکاری بیشتر مردم دارد.

    وی اجرای طرح طاها را از دیگر اقدامات سازمان استاندارد در راستای نظارت بر محصولات واحدهای تولیدی و بازار دانست و گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای اجرای این طرح به سازمان استاندارد ابلاغ شده که تا کنون 80 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزایش کمی استانداردها را از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری دانست و گفت: در این طرح  شیب استاندارد کاهش یافته و به تجدیدنظر و بازنگری استانداردهای توجه شده است.

    مرندی‌مقدم اجرای طرح اظهارنامه انطباق را از دیگر برنامه های سازمان استاندارد عنوان کرد و افزود: 100 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که یک‌پنجم محصولات و فرآورده‌های این واحدها مشمول استاندارد اجباری هستند.

    وی ادامه داد: در طرح  اظهارنامه انطباق کالاهایی که اجباری برای استاندارد ندارد با همکاری سازمان استاندارد برای رعایت شاخص های استاندارد سازی همراهی می‌شوند.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی با هماهنگی حوزه عمرانی استانداری و دادگستزی استان به مالکان 500 آسانسور که مصرف عمومی دارند فرصت داده شد بازرسی‌ های ادواری را رعایت کنند.

    «مهناز جعفریان» افزود: سه هزار مکاتبه با مالکان استان در راستای بازرسی ادواری از آسانسورهای منازل خصوصی  صورت گرفته و توصیه‌های لازم منتقل شده است.

    وی ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی جدید بازرسی از مهدهای کودک استان انجام شده و هشدارهای لازم برای جمع‌آوری وسایل غی استاندارد و رفع نواقص موجود  این اماکن به مالکان  ارایه شده است.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی افزود: 100 درصد تجهیزات شهرهای بازی و تجهیزات سیار استان توسط بازرسان این اداره‌کل در سال جاری مورد بازرسی قرار گرفته و برخی خانه‌های بازی که مجوز نداشتند مهر و موم شدند.

    ششمین گردهمایی منطقه‌ای نظارت استاندارد روز دوشنبه در شهر مهاجران از توابع استان مرکزی برگزار شد که امروز به کار خود پایان داد.

    664 واحد تولیدی استان مرکزی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری هستند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو