فونیکسریمکسبهتام

الزام ایجاد صدای هشدار دهنده در خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- سازندگان خودرو‌های الکتریکی در آمریکا باید از سال ۲۰۲۰ با افزودن صدا‌های هشدار دهنده، سرو صدای خودرو‌های خود را افزایش دهند.

الزام ایجاد صدای هشدار دهنده در خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان‌ها و نهادهای ایمنی در آمریکا پس از برگزاری جلسات طولانی با خودروسازان فعال در این کشور تصمیم گرفتن لزوم افزایش سروصدای خودروهای برقی را به صورت قانون درآورده و از سال 2020 میلادی همه سازندگان این نوع از اتومبیل‌ها را ملزم به استفاده از سیستم‌های هشدار دهنده نسبت به ایجاد صدای قابل تشخیص برای خودروهای دیگر و عابران پیاده کنند.

    یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی خودروسازان و سازمان‌های ایمنی در کشورهای مختلف جهان صدای کم و غیرقابل تشخیص اتومبیل‌های الکتریکی در حین حرکت است. این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک بوده و موجب به خطر افتادن جان عابران پیاده و سرنشینان خودروهای دیگر باشد. درواقع افزایش صدای موتور و دیگر قسمت‌های خودروهای الکتریکی ضروری است.

    موسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌‌های آمریکا برای افزایش رضایت هم‌زمان خودروسازان و صاحبان خودروهای الکتریکی، به این افراد پیشنهاد کرده است نوع صدای سیستم هشدار دهنده اتومبیل‌های خود را به صورت دلخواه انتخاب کنند. البته این موسسه از مردم نیز خواسته‌ است با شرکت در یک نظر سنجی کیفیت و نوع صدای مد نظر خود را اعلام کنند.

    این اقدام از سوی موسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌‌های آمریکا با هدف انتخاب بهترین سیستم هشدار دهنده صورت می‌گیرد زیرا پس از اجرایی شدن قانون افزایش صدای خودروهای برقی در آمریکا، تغییر نوع و کیفیت صدا در حجم وسعی از اتومبیل‌های برقی راحت به نظر نمی‌رسد و مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است.

    سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA) اعلام کرد چنین قانونی می‌تواند از آسیب دیدگی و مجروحیت 2 هزار و 400 نفر در سال جلوگیری کند. هنوز در مورد اینکه نوع صدا چگونه باشد اتفاق نظر وجود ندارد، ولی باید به اندازه کافی بلند و قابل تشخیص برای خودرو‌های اطراف و عابران پیاده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم