فونیکسریمکسبهتام

مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خبر داد:

اصلاح آئین‌نامه تأسیس‌ شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل

عصر خودرو- مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع نواقص آئین‌نامه تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل، گفت: در برندسازی باید یک‌سری خدمات استانداردسازی شود که این در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

اصلاح آئین‌نامه تأسیس‌ شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، داریوش باقرجوان درباره سرنوشت شرکت‌محوری اظهار داشت: در حوزه شرکت محوری‌، آئین‌نامه تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل داریم که توسعه شرکت و شرکت‌محوری در آن دیده شده است، اما قطعاً معایبی دارد که در حال بررسی و رفع این نواقص و معایب آئین‌نامه هستیم و حتماً معایب رفع می‌شود.

    مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: آنچه در دنیا به آن توجه شده و محرز است، شبکه حمل و نقل است، وقتی یک وسیله نقلیه حرکت می‌کند، باید حداکثر بهره‌وری داشته باشد و ممکن است در حرکت بین مبدأ و مقصد، همه ظرفیت‌ها دیده نشود.

    وی ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل و سرمایه‌گذاران این صنعت باید ابتدا برندها را ایجاد کنند، هیچ دولتی در زمینه ایجاد برند به تنهایی وارد نمی‌شود،‌ چون اصلاً سرمایه در گردش دست بخش خصوصی است، اما دولت‌ها تسهیل‌کننده هستند و در این حوزه‌ تسهیلات و ارائه راهکار‌ها، در آئین‌نامه تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل مسافری ابلاغ شده است.

    باقرجوان اضافه کرد: در کشور ما 35 شرکت به عنوان شرکت‌های سرشبکه فعالیت می‌کنند که مزایایی دارد، اما انتقاداتی هم به آن وارد است؛ این مهم است که ‌فردی با سرمایه‌گذاری خودش یا جذب سرمایه‌های خرد، منافع مشترک ایجاد کند، برند را شکل دهد و با ارتقاء سطح خدمات و ارتقاء ایمنی به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه، برند‌ خود را معرفی کند.

    وی افزود: وقتی که در یک وسیله نقلیه قرار دارید، عمده‌ترین دغدغه نبود مخاطره برای فرد و خانواده‌ در آن وسیله نقلیه است، ‌‌شرکت‌هایی که در زمینه ایمنی و کیفیت حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند، می‌توانند رشد کنند و برند را شکل دهند.

    مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای اظهار داشت: در سال‌های گذشته این برندسازی شکل گرفته است، البته کافی نیست.

    * استانداردسازی خدمات در دستور کار سازمان راهداری

    باقرجوان افزود: در برندسازی باید یک‌سری خدمات استانداردسازی شود که این در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد، در این‌باره ضوابطی تدوین شد که در حال بازنگری است به هر حال ایراداتی به آن وارد است که باید رفع شود.

    مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای یادآور شد: امیدواریم با شرایط ویژه‌ای که در تسهیل سرمایه‌گذاری این بخش صورت می‌گیرد، بتوانیم شرایط را برای بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران ویژه‌تر کنیم.

    * دلایل افزایش استقبال از حمل و نقل شخصی در سفرهای بین‌شهری

    وی در تشریح دلایل افزایش استقبال مردم از حمل و نقل شخصی در سفرهای بین‌شهری توضیح داد: ‌طبق اهداف کلان کشور، عمده حمل و نقل ما باید شبکه حمل و نقلی ‌ریلی باشد، اما فعلاً حمل و نقل جاده‌ای سلطان بلامنازع در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر است و رقیبی برای آن‌ دیده نمی‌شود و بدین ترتیب حال‌ که رقیبی برای این مدل حمل و نقلی نیست، باید از حمل و نقل شخصی به سمت حمل و نقل عمومی هر چه زودتر سوق یابیم.

    باقرجوان اضافه کرد: قطعاً اگر شبکه حمل و نقلی منظم بین جاده‌ای برقرار باشد، استقبال مردم نیز افزایش می‌یابد، وقتی شأن و امنیت مسافر حفظ شود، قطعاً استقبال مناسب‌تر خواهد بود.

    مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای گفت: اگر استفاده از حمل و نقل شخصی بیشتر شده است، شاید اعتراض است که به وضعیت موجود ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید دقت شود.

    وی اضافه کرد: در ایام پر سفر و پیک سفر، وضعیت شبکه جاده‌ای بسیار نگران‌کننده و بحرانی است که این به دلیل تعدد ‌ناوگان شخصی است؛ از سوی دیگر برخی از راننده‌‌های خودروهای شخصی هم تخصص رانندگی در جاده ندارند، به هر حال تردد در داخل شهر با تردد در جاده کمی تفاوت دارد و در مسافت‌های بلند در حالت رانندگی پیچیدگی‌های خاصی وجود دارد که حتماً باید افرادی پشت وسیله نقلیه قرار گیرند که تجربه داشته باشند.

    مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با اشاره به سهم بسیار پایین حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سوانح رانندگی، اضافه کرد: کاهش ترافیک جاده‌ها، افزایش ایمنی و کاهش مصرف سوخت از مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی جاده‌ای است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو