فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت در جمع خبرنگاران:

خودروهای کف پارکینگ به ۳۰ هزار کاهش یافت

وعده وزیر صنعت برای تأمین کسری قطعات یدکی خودروها

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد کمبود قطعات یدکی خودروهای داخلی، گفت: بخشی از این کمبودها با داخلی‌سازی قطعات جبران خواهد شد.

خودروهای کف پارکینگ به ۳۰ هزار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، رضا رحمانی در حاشیه مجمع سالانه سازمان توسعه معادن در خصوص برنامه وزارت صنعت برای حل مشکل کسری قطعات یدکی خودروهای داخلی، اظهار داشت: یکی از راه‌های حل این مشکل، داخلی‌‌سازی قطعات است البته ساخت داخل این قطعات نیازمند زمان است و بخش دیگری نیز از طریق واردات تأمین شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد با راهکارهایی که پیگیری می‌شود، مشکل کمبود قطعات یدکی خودروهای داخلی برطرف شود.

    * کاهش خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان

    رحمانی در مورد وضعیت خودروهای ناقص موجود در کف پارکینگ شرکت‌های خودروساز نیز به فارس گفت: بخشی از کمبود قطعات نیز در مورد خودروهای صفر اتفاق افتاده بود به طوری که خودروسازان دو ماه پیش بیش از 150 هزار دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ داشتند اما در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص رو به کاهش است و طبق صحبتی که صبح امروز با مدیر یکی از شرکت‌های خودروساز داشتم، مشخص شد که تعداد خودروهای ناقص موجود در کف پارکینگ این خودروساز از 80 هزار دستگاه به 30 هزار دستگاه رسیده است.

    وی تصریح کرد:‌ این موضوع نشان می‌دهد که راهی برای تکمیل خودروهای ناقص پیدا شده است.

    * آخرین وضعیت هپکو

    وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار میلیارد تومان طرح معدنی در  کشور قابل افتتاح است، گفت: معادن و ذخایر معدنی یکی از جایگزین‌های مناسب برای درآمدهای نفتی هستند.

    وی در مورد وضعیت شرکت هپکو نیز گفت: این شرکت در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است و تعیین تکلیف سهامدار آن در حوزه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی در دست جمع‌بندی است.

    وی تصریح کرد: ما نیز در ستاد تسهیل امور تولید مصوبه‌ای داشتیم تا منابعی از طریق بانک ملی به این شرکت اختصاص یابد که هم مشکل پرداخت حقوق کارگران برطرف شود و هم تأمین نیاز تولیدی شرکت صورت گیرد و سفارش‌گیری تولید انجام شود.

    به گفته رحمانی، در حال حاضر تعیین تکلیف سهامدار هپکو و راه‌اندازی تولید این شرکت در دست پیگیری است.

    وی با بیان اینکه مدیرعامل جدید هپکو انتخاب شد، افزود: مسئولان بانک ملی نیز اعلام کردند که مشکلی برای تأمین مالی این شرکت ندارند و مراحل اداری بانکی این مسئله در حال طی شدن است.

    * در مورد عوارض صادرات مواد خام معدنی نمی‌توانیم مطابق خواست یک عده عمل کنیم

    وزیر صنعت در ادامه در واکنش به برخی اعتراضات مطرح شده در مورد وضع عوارض 25 درصدی بر صادرات مواد معدنی نیز اظهار داشت: عده‌ای معتقدند خام‌فروشی مواد معدنی اتفاق می‌افتد و باید با وضع عوارض از این خام‌فروشی جلوگیری شود و عده‌ای نیز می‌گویند وضع عوارض باعث تعطیلی معادن می‌شود که به نظر ما هر دوی این نظرات نادرست است، زیرا هر کدام از یک زاویه به موضوع نگاه می‌کنند.

    وی تصریح کرد: وظیفه ما جلوگیری از خام‌فروشی و در عین حال تلاش برای ادامه تولید واحدهای موجود است و این تصمیم را بر اساس مطالعات انجام شده اتخاذ کرده‌ایم به طوری که سعی کردیم واحدهای موجود آسیب نبینند و در عین حال از خام‌فروشی نیز جلوگیری شود.

    به گفته رحمانی، طی سه سال قبل 23 میلیون تن صادرات سنگ‌آهن صورت می‌گرفت در حالی که این رقم در سال گذشته به کمتر از 8 میلیون تن رسید و در حال حاضر نیز روند نزولی را طی می‌کند و به سمت ایجاد ارزش افزوده در حال حرکت هستیم.

    وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم مطابق خواست یک عده عمل کنیم،‌گفت: هر کجا که تشخیص دهیم ماده معدنی تولیدی مورد نیاز صنایع داخل نیست، حتماً عوارض صادرات را اصلاح خواهیم کرد.

    * بازنگری در صدور یک شبه بخشنامه‌ها

    وی در مورد دلیل تأخیر در برگزاری مجمع سازمان گسترش نیز گفت: مجمع این سازمان به علت یک مورد حسابرسی تا کنون برگزار نشده ولی قطعاً برگزار خواهد شد.

    رحمانی همچنین در مورد دلیل صدور یک شبه  برخی بخشنامه‌ها نیز گفت: این موضوع مربوط به سال‌های قبل است ولی در سال جاری ما این موضوع را جدی گرفتیم و بخشنامه‌ها با مشورت انجمن‌های تخصصی و تشکل‌ها صادر می‌شود.

    وی تأکید کرد: صدور یک شبه بخشنامه‌ها در هر جا که امکان داشته کاهش یافته و در عین حال، امکان بازنگری بخشنامه‌ها نیز وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو