فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

باید از شیلر و شیلر آفرینان حمایت کنیم

عصر خودرو- دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از دو خودروی جدید شرکت بهمن دیزل با تبریک هفته دفاع مقدس به تمام ملت شریف ایران، ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا، ساخت دو خودروی با پلتفرم ایرانی کامیونت و مینی بوس شیلر را تبریک و گفت: من به این دو خودرو به دلیل نامشان بسیار علاقه دارم چرا که مرا به یاد دره ی شیلر می اندازد. بنده در سال ۱۳۶۴ در دره شیلر در عملیات ولفجر۹ به عنوان یک بسیجی بودم. در آن زمان به تازگی به ساخت خمپاره ۱۲۰ پرداخته بودیم که ممکن بود با خطا روبه رو شود، به سمت دشمن نرود و به سمت خودمان بیاید. اما حال به لطف خدا به کمک تکنولوژی، با بومی سازی و ساخت داخل در ۶۵هزار پایی پهپاد آمریکایی را که به هیچ عنوان کسی نمی تواند آن را کنترل کند و فرود آورد را می نشانیم.

باید از شیلر و شیلر آفرینان حمایت کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد گروه بهمن بیان داشت: گروه بهمن 67 سال در ایران قدمت دارد و در این سال ها با تحولات زیادی رو به جلو حرکت کرده است. از سال 95 که گروه بهمن به بخش خصوصی واگذار شد، کارهای بسیار گسترده ای انجام دادند که یکی از آن ها ساخت این خودروها است. بهمن دیزل نشان داد ما می توانستیم و می توانیم. ما برای نجات بیکاری و کاهش آسیب های اجتماعی هیچ راهی جز حمایت و توجه به بخش خصوصی نداریم، چرا که بخش خصوصی دقیق تر، دلسوزتر، کم هزینه تر و دارای راندمان بالاتر در عملکرد است. همچنین در زمان واگذاری گروه بهمن به بخش خصوصی، این شرکت دارای 3500نفر بود که نه تنها موفق به حفظ اشتغال آن ها شد بلکه تعداد پرسنل خود را به 4617 نفر افزایش داد.
    وی با اشاره به دلیل مشکلات صنعت خودرو اظهار داشت: بخش اعظم مشکلات ما به دلیل دولتی بودن است. ساختار گروه بهمن از ابتدا بر پایه خوبی بنا بوده و با وجود تمام مشکلات و تحریم ها در سال گذشته این شرکت سودده بوده است. این در حالی است که گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته 14700میلیارد تومان زیان ده بوده و این عدد در سال جاری به 30000میلیارد تومانافزایش یافته  است و کل ثبتی آن 1530میلیارد تومان است . اگر به زودی  فکری برای سایپا و ایران خودرو نشود به زودی مشکلات پیرامون آن گریبان گیر خواهد شد. من در دو دوره ای که نماینده مجلس و رئیس کمیسیون هستم، این سرمایه گذاران خصوصی با وجود ایجاد 21700 اشتغال، تاکنون برای ابراز مشکلات و دریافت وام به مجلس مراجعه نکردند.
    وی درخصوص تولید ملی این دو محصول عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ اقتصاد مقاومتی 24 آیتم را اعلام کرد و خلاصه ی آن این است که تولید و صادرات کنید و واردات کمتری داشته باشید، به همین جهت  من به نمایندگی از مردم به شما تبریک می گویم.
    دکتر عزیزی در ادامه افزود: در آینده ما هیچ راهی نداریم به غیر از اینکه از شیلر و شیلر آفرینان حمایت کنیم، ژاپن اگر امروز موفق است به دلیل حمایت از بخش خصوصی است. بخش خصوصی سالم تر است، بار دولت را کم می کند و دست مردم را می گیرد. آن ها تولیدکننده واقعی هستند و باید دست آن ها را بگیریم و در تمامی بخش ها از آن ها حمایت کنیم.
    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحول گسترده از سوی قوه قضائیه و حرکت های گسترده آن گفت: شفاف سازی آقای رئیسی در همه ی امور از جمله فساد و کسانی که رانت خوار هستند بسیار پسندیده است. همچنین باید از بخش خصوصی حمایت کنیم تا اقتصاددانان شکوفا شوند و دست کسانی که می خواهند انقلاب را زیر سوال ببرند و با نظام و ولایت مشکل دارند و در این راستا از حربه تضعیف تولید داخلی استفاده می کنند را رو کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو