فونیکسریمکسبهتام

طرح جایگزینی ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده با دیزلی در شورای اقتصاد رد شد + جزئیات

عصر خودرو- رئیس سازمان برنامه و بودجه در مکاتبه‌ای با وزارت نفت، از رد طرح جایگزینی ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده با دیزلی در شورای اقتصاد خبر داد.

طرح جایگزینی ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده با دیزلی در شورای اقتصاد رد شد + جزئیات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم،‌ محمد باقر نوبخت در مکاتبه‌ای با وزیر نفت، از منتفی شدن طرح این وزارت خانه برای جایگزینی 100 هزار دستگاه خودروی فرسوده از ناوگان کرایه برون شهری با خودروی سواری دیزلی طبق مصوبه شورای اقتصاد خبر داد.

    در این مکاتبه آمده است، شورای اقتصاد در جلسه مورخ 11 شهریور ماه سال جاری درخواست تاریخ 26 آبان ماه سال 97 وزارت نفت در خصوص طرح  جایگزینی 100 هزار دستگاه خودروی فرسوده از ناوگان کرایه برون شهری با خودروی سواری دیزلی را به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مورد بررسی قرار داد.

    با توجه به استعلام از سازمان محیط زیست در خصوص ابعاد زیست محیطی توسعه خودروهای دیزلی و اعلام مخالفت صریح سازمان مذکور با ورود هرگونه وسیله نقلیه دیزلی بلاخص در دسته سواری در مجموعه ناوگانی خودرویی کشور نظر به اینکه طرح مذکور به نام به ملاحظات اقتصادی و زیست محیطی دارای توجیه نبوده و با راهبردهای انرژی کشور در شرایط فعلی سازگار نمی‌باشد، مورد تصویب قرار نداد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط