فونیکسریمکسبهتام

شرکت هوندا تا ۲۰۲۱ فروش خودروهای دیزل را در اروپا متوقف می‌کند

عصر خودرو- شرکت هوندا موتور اعلام کرد تا ۲۰۲۱ به تدریج خودروهای دیزل را در بازار اروپا متوقف و خودروهای برقی را جایگزین آنها می کند.

شرکت هوندا تا ۲۰۲۱ فروش خودروهای دیزل را در اروپا متوقف می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم  ، شرکت هوندا موتور اعلام کرد تا 2021 به تدریج خودروهای دیزل را حذف  و خودروهای برقی را جایگزین آنها می کند. این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال 2025 تمام خودروهای خود را در اروپا الکتریکی کند.

    هوندا جدیدترین خودروسازی است که برای تبعیت از قوانین سخت آلایندگی هوا، تولید خودروهای دیزل خود را متوقف می کند. این طرح بخشی از هدف بلندمدت این شرکت برای ساخت خودروهای برقی است. قرار است تا 2030 دو سوم خط تولید این شرکت خودروهای برقی باشند که در حال حاضر تنها 10 درصد تولید این شرکت را تشکیل می‌دهند.

    طبق اهداف آلایندگی هوای اتحادیه اروپا، مقدار تولید co2 در خودروها باید از میانگین 120.5 گرم فعلی تا 95 گرم در هر کیلومتر در 95 درصد خودروها کاهش یابد. تمام خودروهای جدید در اتحادیه اروپا از 2021 باید از این قوانین پیروی کنند.

    کاهش تقاضا برای خودروهای دیزل و قوانین سخت تر آلایندگی هوا، دورنمای تولید  شرکت هوندا را در اروپا تیره و تار کرده است.

    هوندا در ماه فوریه اعلام کرد کارخانه تولید خودروی خود را در انگلیس در 2021 می بندد. با این کار3500 شغل از بین می رود.

    خودروساز شماره 3 ژاپن اعلام کردتا 2025، انواع مدل های خودروی خود را تا یک سوم تعداد فعلی کاهش می دهد، هزینه های جهانی تولید را  10 درصد پایین می آورد و پولی را که از این طریق صرفه جویی می شود برای تحقیقات پیشرفته و توسعه هزینه می کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم