فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار مکمل سوخت و پیشرانه خودروهای داخلی و خارجی در ایران؛

قرص‌های نیروزای خودرو چند؟

عصر خودرو- در این مطلب به سراغ بازاری رفته است که این روزها کاروکاسبی سکه‌ای را تجربه می‌کند و گفته می‌شود حتی در آینده نزدیک نیز با گشایش واردات و همچنین کاهش قیمت ارز روزهای بهتری هم نسبت به سال قبل تجربه کند.

قرص‌های نیروزای خودرو چند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، بازار موردنظر ما در این شماره بازار مکمل‌های سوخت و پیشرانه است که در این مطلب مهمان آن خواهیم بود و برای شما از مشکلات مشتریان و همچنین چالش‌های پیش روی فروشندگان در این راسته خواهیم گفت. در ذیل مطلب نیز فهرستی جامع از پرفروش‌ترین مکمل‌های بازار را گردآوری کرده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌نماییم همراه ما باشید.
    نخست باید به این موضوع اشاره کرد که اگر خواهان مکمل‌های خارجی باشید، باید در این بازار حسابی دست‌به‌جیب شوید چراکه با افزایش یک‌باره قیمت ارز نرخ‌های موجود در این بازار در عرض تنها چند روز نزدیک به 2.5 برابر شد و به‌مرور مکمل‌های باکیفیت جای خود را به انواع مکمل‌های ساخت چین و البته باکیفیت دادند. گر چه هنوز هم برندهای باکیفیت آلمانی و ژاپنی در بازار دیده می‌شود اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی مشتریان این است که مکمل‌های موردنظرشان در بازار اصل باشد و گرفتار مکمل‌های تقلبی نشوند. با کاهش کیفیت بنزین در کشورمان به‌مرور معضل بزرگی برای خودروهای خارجی وارداتی و خصوصاً آن‌هایی که از پیشرانه‌های توربو سود می‌برند ایجاد شد، از همین رو اغلب مالکان خودروهای وارداتی و خصوصاً گران‌قیمت مدت‌هاست به این بازار مراجعه می‌کنند و در ماه‌های اخیر با کاهش کیفیت بیشتر بنزین این مراجعات مشتریان به بازار بیشتر هم شده است. طی صحبتی که با برخی از فروشندگان این راسته داشتیم برندهای باکیفیت در این حوزه معمولاً از طریق قاچاق به فروشنده داخلی می‌رسند چراکه واردات از مبادی رسمی ضمن پرداخت مالیات و دیگرهای هزینه‌های جاری باعث معطل ماندن مشتری داخلی و همچنین سرمایه واردکننده می‌شود. در حال حاضر شما هر نوع مکملی که برای پیشرانه، رادیاتور، باک بنزین و .... از این بازار بخواهید در کسری از ثانیه برای شما فراهم می‌شود اما باید دقت داشته باشید که حجم بسیاری از این برندها حتی کارایی معمولی خودروی شما را هم مختل می‌کنند چه برسد به این‌که به‌عنوان راه درمانی برای استفاده از بنزین با اکتان پایین ایرانی باشد. خالی از لطف نیست که در انتهای این مطلب به این نکته اشاره‌کنیم که در حالی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ما در منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که دست تولیدکننده داخلی ما از این بازار کوتاه است و هیچ‌گونه محصول باکیفیت ساخت داخل در بین انبوه برندهای خارجی دیده نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم