فونیکسریمکسبهتام

معاون ترافیک شهردار تهران مطرح کرد

منشا آلودگی تابستان تهران ازن بود

عصر خودرو- معاون ترافیک شهردار تهران دلیل افزایش روزهای آلوده در تابستان امسال را تشریح کرد.

منشا آلودگی تابستان تهران ازن بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  محسن پورسید آقایی در حاشیه صد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتقادات مطرح شده درباره طرح کنترل آلودگی هوا، با تاکید بر اینکه من متن تذکر یکی از اعضای شورای شهر در این خصوص را ندیدم، اما شنیدم که یکی از اعضا به این طرح انتقاد دارد، اضافه کرد: حتما به موضوعات مطرح شده رسیدگی می‌شود و همچنین بررسی می‌کنیم که آمار و اطلاعات با چه مبنایی بوده است.

    وی با بیان اینکه قبلا هم گفته بودم که قضاوت باید بر مبنای مستندات و اطلاعات باشد، در مورد انتقاد پلیس به اجرای طرح ترافیک توضیح داد: پلیس لازم است نظرات خود را در شورای ترافیک مطرح کند؛ چرا که اصل طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده و از پیشنهادات جدید نیز استقبال می‌شود. تغییرات در طرح باید در شورای ترافیک مطرح شود.

    وی ادامه داد: اگر هر کسی برای خودش حق وتو قائل شود، کارها بر مدار مدیریت نمی‌چرخد، پلیس موارد مورد انتقادش را به شهرداری ارائه کرده و طی یک هفته اخیر کمیته‌ای در راستای بررسی ایرادات تشکیل شده است.

    وی با بیان اینکه میزان تردد در کل تابستان در طرح زوج و فرد سابق در سال گذشته 4 میلیون و 400 هزار تردد در روز مخالف پلاک ثبت شده، افزود: امسال در سه ماهه تابستان تعداد خودروهایی که بیشتر از 20 روز مجاز تردد داشتند حدود 2 میلیون خودرو بوده که نشان می‌دهد مردم مراعات کرده‌اند.

    وی در توصیح علت آلودگی هوای تهران در تابستان امسال گفت: این آلودگی بیشتر به دلیل وجود ازن بوده، و علت افزایش ازن نیز افزایش 1.5 درجه‌ای دمای هوا و کاهش ابر بوده است و اگر کسی می‌خواهد میزان آلودگی هوا را بررسی کند بهتر است میزان CO را که علت 95 درصد تولید آن، خودروها هستند را بررسی کند؛ چرا که بررسی‌ها نشان داده 26 درصد انتشار CO کاهش یافته است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو