فونیکسریمکسبهتام

رانندگان چقدر به رعایت فاصله طولی اهمیت می‌دهند؟

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: دوربین‌های ثبت تخلفات نشان می‌دهد که ۱۴ درصد ترددها با فاصله طولی غیرمجاز انجام شده است.

رانندگان چقدر به رعایت فاصله طولی اهمیت می‌دهند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، عبدالحسین علی‌اکبری اظهار کرد: نصب دستگاه‌ها و پایش جاده‌ها به وسیله ابزارهای الکترونیکی یکی از اقدامات حوزه راهداری است که بخشی از دستگاه‌ها به تردد وسایل نقلیه مربوط می‌شود که می‌تواند در بخش کنترل ترافیک، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات جاده‌ای یا امور دیگر به‌کارگیری شود.

    وی همچنین به نصب دستگاه‌های ثبت تخلف اشاره کرد و گفت: بررسی تصاویر ثبت شده از دوربین‌ها نشان می‌دهد در شهریورماه، 3 درصد خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی دارای دوربین‌های ثبت تخلف، با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 14 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

    این مسئول ادامه داد: از کل ترددهای صورت گرفته در آزادراه‌های استان و محور ترانزیت زنجان - ابهر و زنجان - میانه با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق، حدود 56 هزار تخلف سرعت غیرمجاز صورت گرفته، که حدود 2 درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده است که نشان‌دهنده سهم قابل توجه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده‌ای است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد دستگاه‌های ترددشمار به شکل رفت و برگشت را 74 دستگاه عنوان کرد و افزود: را در مجموع، گفت: از این تعداد 56 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان قرار دارد و 18 دستگاه در ورودی و خروجی محورهای استان نصب شده که حاکی از عبور و مرور 17 میلیون و 542 هزار و 246 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان است.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد ورودی در آزادراه زنجان - قزوین با 785 هزار و 805 تردد و کم‌ترین تردد در محور تکاب - دندی با 14 هزار و 555 جابه‌جایی صورت گرفته است، بیان کرد: 17 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است، در حالی‌که میانگین کشوری 12 درصد بوده و استان زنجان در رتبه نهم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

    علی‌اکبری ادامه داد: میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت 97 درصد بوده ‌است. همچنین میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 329 وسیله نقلیه در هر ساعت گزارش شده که میانگین کشوری این نرخ در این مدت 422 وسیله نقلیه بوده است. استان زنجان درخصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 15 را در کشور دارا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط