فونیکسریمکسبهتام

فشار افراد خاص به دادگاه برای متهم ۷۶۴ میلیون دلاری؟

قاضی صلواتی خطاب به ایروانی: دلت به هیچکس خوش نباشد

عصر خودرو- در جلسه امروز دادگاه گروه خودروسازی ایروانی قاضی صلواتی خطاب به متهم از تاثیر نداشتن پیام‌های دیگران خبر داد.

فشار افراد خاص به دادگاه برای متهم ۷۶۴ میلیون دلاری؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دومین جلسه رسیدگی به پرونده گروه قطعه‌سازی عظام به مدیرعاملی عباس ایروانی صبح امروز در شعبه 4 دادگاه ویژه جرائم و مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

    در این جلسه متهم ردیف اول عباس ایروانی به اتهام فساد فی‌الارض و سرکردگی شبکه کلاه‌برداری و جعل اسناد به دفاع از خود پرداخت.

    اظهارات متهم در این جلسه دادگاه تذکرات پیاپی قاضی را در پی داشت. متهم ایروانی در ابتدای دفاعیات خود با طعنه در مورد علت صحبت نکردن در جلسه اول دادگاه گفت: حتما صلاح دادگاه بوده که من جلسه قبل صحبت نکنم.

    همین اظهارات سبب شد تا قاضی صلواتی در تذکری به او بگوید: انجام نشدن دفاعیات در جلسه اول مطابق با قانون دادگاه است و مراقب اظهارات خود باشید.

    البته  تذکرات قاضی به اینجا ختم نشد و در بخش دیگری متهم ایروانی درباره اقرار‌های متهمان دیگر و از صحیح نبودن اقرار در زندان سخن گفت که قاضی صلواتی بار دیگر در تذکری به متهم پاسخ داد: تشخیص صحیح بودن اقرار در دادگاه وظیفه شما نیست و نمی‌توانید برای دادگاه تعیین تکلیف کنید.

    بگومگوهای متهم ردیف اول و واکنش‌های  قاضی صلواتی 

    متهم ایروانی در بخش دیگری از سخنان خود از دستکاری اظهارات و بازجویی گفت که قاضی صلواتی ضمن رد این ادعا گفت: فردی که در اسناد و مدارک دست می‌برد شما هستید و بازپرس نمی‌تواند در بازجویی‌ها دست ببرد.

    ایروانی که متهم به فساد 764 میلیون دلاری است، در بخشی از اظهارات خود قاضی را «برادر من!» خطاب کرد که قاضی صلواتی در تذکری شدید گفت: من برادر شما نیستم.

    حتی شنیده شده که در فاصله برگزاری جلسه اول و دوم دادگاه ایروانی، اشخاص خاصی سعی در برقراری ارتباط با قاضی کردند تا توصیه هایی در مورد پرونده ایروانی داشته باشند. همین موضوع سبب شد تا قاضی صلواتی در جریان دادگاه خطاب به ایروانی که با اعتماد به نفس و حق به جانب با قاضی و نماینده دادستان صحبت می کرد بگوید: از من به شما نصیحت، دلت به هیچکس خوش نباشد، زیرا دلخوشی‌های این چنینی سر سوزنی در این دادگاه ارزشی ندارد.

    اظهارات این متهم و صحبت‌های تند او خطاب به دادگاه و قاضی واکنش تند ریاست دادگاه را به همراه داشت البته باید دید که چرا این متهم با چنین اعتماد به نفسی در دادگاه حاضر شده است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو