فونیکسریمکسبهتام

آخرین آمار از تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی

عصر خودرو- سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال ۷ هزار و ۵۶۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، میزان جانباختگان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۷ هزار و ۴۸۹ نفر، یک درصد افزایش یافته است.

آخرین آمار از تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  از کل جانباختگان حوادث رانندگی پنج ماهه امسال 5 هزار و 918 نفر مرد و هزار و 643 نفر زن بودند.

    همچنین در این مدت استان‌های فارس با 612، خراسان رضوی با 543 و تهران با 542 فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با 51، چهار محال و بختیاری با 92 و کهگیلویه و بویراحمد با 104 فوتی کمترین آمار کشته شدگان حوادث رانندگی را داشته‌اند.

    بر اساس این گزارش از 7هزار و 561 فوتی تصادفات در پنج ماهه امسال، 5هزار و 20 نفر در محورهای برون شهری، هزار و 838 نفر در مسیرهای درون شهری، 502 نفر در مسیرهای روستایی، 52 نفر در راه‌های اختصاصی و 149 نفر در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

    کاهش سه دهم درصدی مصدومان تصادفات پنج ماهه

    پزشکی قانونی در این گزارش تاکید کرده است: در پنج ماهه امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، سه دهم درصد کاهش یافت، در این مدت 157 هزار و 836 مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که 112 هزار و 327 نفر آنان مرد و 45 هزار و 509 نفر زن بودند همچنین شمار مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش سه دهم درصدی داشت.

    در این مدت استان‌های تهران با 16 هزار و 975، خراسان رضوی با 12 هزار و 457 و اصفهان با 12 هزار و 117 نفر بیشترین آمار مصدومان تصادف را داشته‌اند.

    رشد 4.4 درصدی تلفات در مرداد

    در ادامه گزارش پزشکی قانونی آمده است: در مرداد ماه امسال هزار و 729 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که یکهزار و 341 نفر از آنان مرد و 388 نفر زن بودند و آمار جانباختگان مرداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار در گذشتگان تصادفات هزار و 656 نفر بود، 4.4 درصد بیشتر شده است.

    همچنین شمار مصدومان در مرداد ماه نیز 34 هزار و 150 نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد کاهش یافته است.

    پزشکی قانونی در این گزارش تصریح کرده است: در پنج ماهه امسال بیشترین آمار جابختگان با هزار و 729 مربوط به مرداد ماه و کمترین آن با هزار و 242 نفر مربوط به فروردین ماه است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو