فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس‌های اعزامی به سفرهای اربعین از ۸۵۰۰ دستگاه فراتر رفت

زائران به تدریج برگردند

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: پیش از این قرار بود ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین اختصاص یابد که به دلیل تقاضای بسیار زیاد زائران این تعداد افزایش یافت و به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس رسید.

اتوبوس‌های اعزامی به سفرهای اربعین از ۸۵۰۰ دستگاه فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، احمدرضا عامری در تشریح آخرین وضعیت اعزام زوار از طریق ناوگان اتوبوسی کشور، اظهار داشت: در کشور خودمان هیچ مشکلی از نظر تأمین ناوگان برای زوار وجود ندارد و پس از آغاز طرح سفرهای اربعین از 10 مهرماه، زائران به تدریج در حال اعزام هستند ضمن آنکه تعدادی از زائران نیز به کشور برگشته‌اند.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: پیش از این قرار بود 8 هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین اختصاص یابد که به دلیل تقاضای بسیار زیاد زائران و عاشقان اباعبدالله، این تعداد اتوبوس افزایش یافت و به بیش از 8 هزار و 500 دستگاه اتوبوس رسید؛ البته تعدادی اتوبوس هم در داخل کشور وظیفه جابه‌جایی مردم بین شهرها در سفرهای دیگر را بر عهده دارد.

    وی اظهار داشت: ‌پیش از این بابت اعزام زوار از پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه به شهرهای بصره و نجف، کشور عراق در تأمین ناوگان اتوبوسی مشکلاتی داشت اما با تأمین ناوگان از سوی شرکت‌های تعاونی داخلی و همچنین تأمین ناوگان از سوی طرف عراقی، این مشکل رفع شد.

    عامری با اشاره به اینکه تعداد زوار امسال بسیار زیاد است، تاکید کرد: از زائران عزیز می‌خواهیم حتماً مدیریت زمان سفر داشته باشند تلاش کنند از همین امروز و پس از زیارت امام حسین علیه السلام و نجف، سفر بازگشت خود را آغاز کنند و بازگشت خود را فقط به روزهای قبل و بعد از روز اربعین موکول نکنند در این صورت از نظر تأمین ناوگان مشکلی نداریم.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور افزود: زائرانی که از تاریخ‌های 24 تا 29 مهرماه قصد ‌ورود به کشور از طریق مرز مهران را دارند ابتدا از طریق ناوگان شاتلی که اتوبوس های درون شهری هستند، ‌به پایانه‌های کرمانشاه، اندیمشک و همدان منتقل شده و از آنجا از طریق ناوگان ما به مقاصد خود برمی‌گردند.

    وی بیان کرد: از نظر قیمت نیز تلاش کردیم هیچگونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت اتوبوس‌ها برای سفرهای اربعین اعمال نشود ضمن آنکه نظارت بر نرخ‌ها از سوی سازمان راهداری، سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری وجود دارد.

    وی بیان کرد: در سفرهای برگشت نیز نمایندگان ما در پایانه‌های مرزی حاضر هستند‌ تا برای تأمین منظم و مناسب ناوگان و نظارت بر نرخ ها، اقدام مناسب و به موقع داشته باشند.

    مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور تأکید کرد: در صورتی که زائران مدیریت زمان سفر داشته باشند قول می دهیم هیچ گونه کمبود ناوگان در سفرهای برگشت پیش نیاید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو