فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان به کمک معدنی‌ها می‌آیند

معامله ۳۱۷ هزار تنی ایران‌خودرو و فولاد مبارکه

عصر خودرو- رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داده که این سازمان بخشی از تحریک تقاضا برای تولیدات معدن و صنایع معدنی را با همکاری خودروسازان انجام می‌دهد.

معامله ۳۱۷ هزار تنی ایران‌خودرو و فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت نیوز ،  خداداد غریب‌پور که صبح امروز در ششمین همایش استیل پرایس سخن می‌گفت،‌ تصریح کرد: اگرچه رشد تقاضا مربوط به حوزه ساخت‌وساز است اما ایمیدرو با هدف رشد مصرف تولیدات این حوزه، رابطه برد-برد را خودروسازان ایجاد کرده است.

    وی افزود: مصرف انواع فلز در خودروسازان کشور سالانه به یک میلیون تن می‌رسد و در این میان ایران خودرو 317هزار تن انواع ورق از فولاد مبارکه خریداری می‌کند.

    وی با بیان اینکه فولاد، صنعت مادر است که سبب توسعه در کشور می‌شود، اظهار کرد: امروزه شرکت‌های داخلی نه تنها به توسعه معدن و صنایع معدنی می‌پردازند که زمینه ساز توسعه بخش زیرساخت‌ها نیز هستند.

    آن طور که سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گزارش داده، غریب‌پور در بخشی دیگر از اظهاراتش به جایگاه جهانی صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده این صنعت به 2900 میلیارد دلار می‌رسد که این رقم 3٫8درصد از تولید ناخالص دنیا را تشکیل می‌دهد.

    غریب‌پور با یادآوری اینکه جنگ تجاری دنیا از فولاد آغاز شد، اظهار کرد: حلقه نخست صنعت، از فولاد شروع می‌شود. سال 2017 ایران در رتبه سیزدهم تولید فولاد قرار داشت که در سال گذشته ایران رتبه یازدهم را به دست آورد.

    به گفته غریب پور، ایران در سال 99 به ظرفیت تولید 41 میلیون تن فولاد دست می‌یابد و با روند کنونی، پیش از سال 1404 به هدف ایجاد ظرفیت 55 میلیون تنی می‌رسد.

    وی افزود: ایران سال گذشته با استخراج 85 میلیون تن سنگ آهن، 52 میلیون تن کنسانتره از این ماده معدنی تولید کرد.

    رییس هیات عامل ایمیدرو پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری صادرات فولاد به مرز 11 میلیون تن برسد.

    وی ادامه داد: توسعه در زنجیره فولاد تنها مربوط به افزایش ظرفیت تولید نیست بلکه اکتشاف و زیربناها را نیز در برمی‌گیرد.

    رییس هیات عامل ایمیدرو به اهمیت اکتشاف هم اشاره و تاکید کرد: ذخایر کنونی معادن کشور، تا سال 1414 قادر به خوراک‌دهی به کارخانه‌ها هستند، از این رو با هدف تامین خوراک صنایع در آینده، برنامه اکتشاف را با وسعت بیشتری به اجرا در آورده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط