فونیکسریمکسبهتام

تردد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در تهران

عصر خودرو- شهردار تهران به تردد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در تهران اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از جمله برنامه‌های مهم شهرداری تهران است.

تردد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، پیروز حناچی امروز در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت با اشاره مشکلات موجود در شهر تهران اظهار داشت: موضوع سلامت، آلودگی هوا و محرک‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی، آلودگی صوتی، تغییر سبک تغذیه و کمبود فضاهای مناسب برای شهروندان از جمله موضوعات و محورهای مهم است.

    وی ادامه داد: بین سال‌های 90 تا 97 تعداد روزهای خطرناک در تهران کاهش و تعداد روزهای ناسالم کمتر شده است.

    شهردار تهران اضافه کرد: این کاهش نتیجه نزولات جوی و نیز زحمات همکاران ما در حوزه نفت بوده است که کیفیت سوخت را بالا برده است، ضمن اینکه تلاش همکاران ما در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز موثر بوده است.

    حناچی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 2 میلیون کنترل معاینه فنی در شهر تهران انجام گرفته است، گفت: از تعدادی شهرها مانند کراچی، دهلی، قاهره، کلکته، بمبئی، پکن و شانگهای جلو هستیم و از شهرهایی مانند بانکوک، سئول،‌ کیوتو، لندن و نیویورک عقب هستیم.

    وی با اشاره به نقش آلایندگی خودروها در آلایندگی هوای تهران خاطرنشان کرد: 4 میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه در تهران است که 3 میلیون و 300 هزار خودروی سبک وجود دارد و هر موتورسیکلت‌های کاربراتوری معادل 6 خودروی یورو6 آلودگی دارد.

    شهردار تهران با اشاره به آلودگی صوتی در شهر تهران گفت: این آلودگی را تحت کنترل داریم و میزان آن در روز 55 دسیبل و در شب 45 دسیبل است، ضمن اینکه در حاشیه بزرگراه‌ها این میزان تا 70 یا 80 درصد افزایش دارد.

    حناچی با اشاره به موضوع پسماند در تهران گفت: به طور متوسط حدود 7 هزار تن زباله عمومی در تهران حمل می‌کردیم که این میزان به 6500 تن کاهش یافته که دلیل آن راه‌اندازی ایستگاه‌های جمع‌آوری در شهر تهران است.

    وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر خریداری پسماند به قیمت واقعی‌تر از بخش خصوصی گفت: کاهش و رفع آلودگی هوا،‌ ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی، ایجاد و توسعه فضای سبز از جمله رئوس برنامه‌های شهرداری تهران است.

    شهردار تهران با بیان اینکه جلوی تخریب بافت‌ها را گرفته‌ایم، گفت: حدود 70 درصد از یکی از پادگان‌های بزرگ تهران را برای شهر تهران گرفتیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو