فونیکسریمکسبهتام

سایپا در زیمبابوه مونتاژ می شود

عصر خودرو- شرکت خودرو سازی "مورزا"ی زیمبابوه روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد با همکاری خودروسازی "سایپا" ایران، نوع جدیدی از خودرو را متناسب با شرایط اقتصادی شهروندان آفریقایی مونتاژ و وارد بازار کند.

سایپا در زیمبابوه مونتاژ می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روزنامه "نیوز دی" زیمبابوه، "چیدو چِمییُو نِمهارا" مدیر هماهنگی ها و روابط عمومی مورزای زیمبابوه گفت که این شرکت از سال آینده میلادی که از 10 دی آغاز می شود تولید سایپا کوئیک ایران را با نام "پرایم-8" یا "پرایمِیت" را در کارخانه صنایع "ویلوویو" این کشور مونتاژ می کند تا مصرف کنندگان دارای درآمد متوسط به پایین در این کشور و دیگر کشورهای آفریقایی بتوانند از آن بهرمند شوند.

    وی در گفت وگو با این نشریه، قیمت خودوری جدید را 13 هزار و 500 دلار آمریکا اعلام کرد و گفت: ویلوویو از این پس قطعات اصلی این خودرو را در مدل "W MI" از ایران و آفریقای جنوبی وارد زیمبابوه کرده و تا اطلاع ثانوی می تواند هر ماه 100 دستگاه از این خودرو را مونتاژ و روانه بازار داخلی کند.

    خانم "نمهارا" در این خصوص افزود: اگرچه زیمبابوه برای ساخت این خودروی جدید تا اطلاع ثانوی به شرکت مادر آن در ایران متکی است اما ویلوویو قصد دارد در چرخه تولید خود این خورو را به گونه ای طراحی کند که با فرهنگ و شرایط اقلیمی و زیست محیطی آفریقا متناسب باشد.

    وی این خورو را از نوع محور جلو و هاچ بک توصیف کرد که نوع جدید آفریقایی آن بدون سوئیچ، دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، به همراه دوربین عقب، با هدایت کننده ماهواره ای، حسگرهای پارک خودرو و دستگاه تهویه مطبوع خواهد بود.

    به گزارش ایرنا، شرکت مورزای آفریقای جنوبی نیز یک ماه قبل با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که قصد دارد با کمک سرمایه گذاران امارات متحده عربی چند خودروی ایرانی از شرکت سایپا را متناسب با ذائقه رانندگان آفریقایی مونتاژ و وارد بازار کند.

    "تادندا مونگوفا" مدیر اجرایی مورِزای آفریقای جنوبی اعلام کرد که با بررسی قیمت تمام شده خودروهای نو و خودروهای فرسوده و وارداتی ارزان در کشورهای آفریقایی به این نتیجه رسیده اند تا برخی از مجموعه خودروی های ارزان شرکت ایرانی سایپا از نسل "کیا ریو" را متناسب با ذائقه و قدرت خرید برخی شهروندان در 14 کشور جامعه اقتصادی جنوب آفریقا (سادک) بازتولید و مونتاژ کنند، چرا که امروزه حتی بر خودروهای دست دوم وارداتی به کشورهای آفریقایی نیز مالیات های سنگینی تعلق می گیرد که مصرف آنها را برای کاربران آفریقایی بسیار دشوار کرده است.

    وی گفت قصد دارد در اولین مرحله خودروی "سایپا کوئیک کراس اُوِر"و نوع هاچ بَک آن ، را در مرکز نمایشگاهی نَزرِک در ژوهانسبورگ (شرکت آوتو مکانیکا) تولید و در مرحله دوم سایپای نوع وانت، "پروجکت 2012"، "تیبا" و "ساینا" را پس از افزودن آپشن های مختلف به آنها وارد بازار خودروهای ارزان آفریقایی کند.

    البته مونگوفا در همان ایام پیش بینی کرده بود که این خودروهای جدید بعد از مونتاژ در آفریقای جنوبی، حتی در شرکت "ویلوویل"زیمبابوه و نیز در شرکت "اکس هیوندا" در بوتوسانا نیز به نام "پرایم اِیت - Prime 8" یا "Primate" وارد بازار شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو