فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی:

توقف خودروهای سنگین در زمین‌های خاکی خراسان جنوبی ممنوع شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: قانونگذار تردد وسایل نقلیه سنگین در داخل شهر را محدود کرده و توقف خودروهای سنگین در زمین‌های خاکی شهر ممنوع است.

توقف خودروهای سنگین در زمین‌های خاکی خراسان جنوبی ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا عباسی اظهار داشت: روزیکشنبه هفته جاری برخورد یک دستگاه اتوبوس با موتورسیکلت در بلوار مسافر بیرجند حادثه آفرین شد و راننده جوان موتورسیکلت در دم جان باخت.

    وی با اشاره به اینکه علت این حادثه قصور اتوبوس در گردش غلط بوده است گفت: قانونگذار تردد وسایل نقلیه سنگین در داخل شهر را محدود کرده و توقف خودروهای سنگین در شهر ممنوع است.

    رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با هرگونه تردد وسایل نقلیه در شهر برخورد و جریمه اعمال خواهد کرد.

    سرهنگ عباسی تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند و در ورودی شهرها پارکینگ‌ها و توقفگاه‌هایی برای خودروهای سنگین راه‌اندازی شود.

    وی با بیان اینکه حوادث امسال خودروهای سنگین استان 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ادامه داد: رانندگان خودروهای سنگین هیچگونه مجوزی برای پارک کردن در زمین‌های خاکی داخل شهر ندارند.

    رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل شهری باید پارکینگ داشته و اداره مسافربری نیز در خارج از شهر مکانی برای پارک اینگونه خودروها فراهم کند و این مصوبه نیز گرفته شده که تمام زمین‌های خاکی مربوط به هر سازمانی باید حصارکشی و دیوارکشی شود تا کسی در آن ورود نکند.

    سرهنگ عباسی اظهار داشت: پلیس راهور طبق مقررات با متخلفان برخورد می‌کند و کسانی که به سن قانونی نرسیده و رانندگی می‌کنند با برخورد پلیس روبرو خواهند شد اما باید فرهنگ سازی  شود که خانواده‌ها خود وسایل نقلیه را در اختیار فرزندان قرار ندهند.

    وی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها می‌توانند تخلفات رانندگی را به شماره تماس 110 اعلام کنند گفت: همکاران پلیس راهور نیز به صورت محسوس و غیرمحسوس در محل حاضر شده و یا از شماره وسیله نقلیه عکسبرداری و در فرصت مناسب با آن‌ها برخورد می‌شود.

    رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور مرتب تیم‌های پلیس در بلوار شهید ناصری گشت زنی دارند افزود: در شورای ترافیک شهر مطرح شده که روگذری در بلوار شهید ناصری بیرجند احداث شود و امیدواریم این روگذر سریع به مرحله اجرا برسد.

    سرهنگ عباسی بیان کرد: همه کارها را نباید تنها پلیس انجام دهد و باید سازمان‌های متولی نیز برای تامین زیرساخت‌ها باید پای کار باشند و برای برطرف کردن خواسته‌های به حق مردم کمک کنند.

    وی عنوان کرد: بسیاری از تعمیرگاه‌های سنگین در داخل شهر هستند و پیگیری می‌شود تا صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر منتقل شوند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط