فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۷۳»

ارتباط آلودگی هوا با "سقط خاموش" در چین

عصر خودرو- پزشکان چینی معتقدند که آلودگی هوا در این کشور با سقط جنین مرتبط است.

ارتباط آلودگی هوا با "سقط خاموش" در چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکی در چین دریافتند که بین آلودگی ها و خطر سقط جنین در این کشور رابطه حائز اهمیتی وجود دارد.

    درحالیکه آلودگی هوا بیشتر با بیماری‌های تنفسی، سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است، یافته‌های جدید می‌تواند تاکیدی بر ضرورت هر چه بیشتر مقابله با بحران آلودگی در چین باشد.

    در این بررسی گروهی از محققان از پنج دانشگاه چین به ارزیابی نرخ "سقط خاموش" در سه ماه نخست بارداری پرداختند که ممکن است در 15 درصد بارداری‌ها اتفاق افتد.

    سقط خاموش وضعیتی است که جنین از بین رفته اما هیچ نشانه فیزیکی از سقط وجود ندارد و ممکن است والدین این تصور را داشته باشند که بارداری روند طبیعی خود را دارد.

    محققان چینی در بررسی روی اطلاعات مربوط به 255 هزار و 668 زن در فاصله سال‌های 2009 تا 2017 میزان قرار گرفتن آنان در معرض هوای آلوده در محیط خانه و بیرون را مورد ارزیابی قرار دادند.

    به گزارش نیویورک تایمز، محققان با بیان اینکه در میان زنان شرکت‌کننده در این مطالعه 17 هزار و 497 مورد سقط خاموش در سه ماهه نخست بارداری گزارش شده، اظهار داشتند: با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف مشخص شد در تمامی این موارد میزان قرار گرفتن مادر در معرض هوای آلوده با خطر سقط مرتبط است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط