فونیکسریمکسبهتام

در نشست خبری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مطرح شد؛

پلیس کوتاه آمد، صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

برگ سبز فاقد ارزش است؟

عصر خودرو- دشتی اردکانی درباره اختلاف پلیس و دفترخانه‌های ثبت اسناد برای صدور سند خودرو توضیحاتی داد.

پلیس کوتاه آمد، صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری که امروز (یکشنبه بیست و نهم مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تحولات دستگاه قضایی، کانون سردفتران هم بر مبنای این تحول برنامه‌های خود را برای خدمت رسانی به مردم تهیه کرده است.
    وی افزود: با هماهنگی با بخش حراست سازمان ثبت اسناد مقرر شد که امسال از تمامی دفاتر ثبت اسناد بازرسی صورت گیرد.

    رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص ارتقای جایگاه سند رسمی گفت: رئیس قوه قضاییه تأکید کرد که اسناد رسمی باید ساماندهی شوند، بر همین اساس طرحی از سوی سازمان ثبت اسناد تهیه و به مجلس ارسال شد که اگر این طرح تصویب شود بسیاری از مشکلات در رابطه با سند رسمی حل می‌شود.

    دشتی اردکانی در رابطه با شایعات حذف قولنامه بیان کرد: طرحی برای حذف قولنامه و مشاوران املاک مطرح نشده است، بلکه طرح ساماندهی آن‌ها مطرح است.

    وی افزود: با ساماندهی قولنامه مشکل فروش یک ملک به چند نفر رفع می‌شود.
    ثبت بیش از 15 میلیون سند رسمی در دفاتر ثبت اسناد کشور در سال 97

    رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سال گذشته 15 میلیون و 138 هزار و 473 سند در دفاتر ثبت اسناد ثبت شد که بیشتر اسناد ثبت شده وکالت، اسناد بی تعهد نامه بودند.

    دشتی اردکانی تصریح کرد: 7 میلیون و 237 هزار و 90 سند در 6 ماهه نخست سال 97 ثبت شد و در 6 ماهه نخست امسال نیز 7 میلیون و 369 هزار و 36 سند ثبت شد که 132 هزار سند رشد داشته است.

    بیشتر بخوانید: اسناد رسمی تنظیم شده با اثر انگشت سردفتران تأیید نهایی می‌شوند

    وی با بیان اینکه یک میلیون و 312 هزار و 212 سند خودرو در 6 ماهه نخست سال 97 ثبت شد، افزود: در 6 ماهه نخست امسال یک میلیون و 334 هزار و 245 سند خودرو ثبت شد که 22 هزار سند رشد داشته است.

    رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: 446 میلیارد تومان حق ثبت در 6 ماهه نخست سال 97 به دولت پرداخت شده است که این رقم در سال 98، 596 میلیارد و 178 میلیون و 548 هزار و 921 تومان بود که 149 میلیارد تومان رشد را نشان می‌دهد.

    دشتی اردکانی در رابطه با رسیدگی به تخلفات سردفتران تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال 97 از 684 دفترخانه بازرسی شد که بیشترین تخلفات شکلی و عدم درخواست استعلامات بود.

    وی افزود: دفاتر ثبت اسناد از 4 مرجع سازمان بازرسی کل کشور، کانون سردفتران و دفتریاران، سازمان ثبت اسناد و سازمان مالیاتی نظارت می‌شوند.
    احتمال افزایش تعرفه‌های دفاتر ثبت اسناد

    رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با افزایش تعرفه‌های دفترخانه‌ها گفت: طی چهار سال گذشته علی رغم افزایش تورم و هزینه-درآمد کارکنان تعرفه‌های ثبت اسناد تغییری نکرده است، ما پیشنهاد تغییر تعرفه‌ها را تهیه کردیم که بعد از تأیید رئیس قوه قضاییه اعمال می‌شود، این افزایش تعرفه‌ها به گونه‌ای است که هم به مردم هزینه زیاد تحمیل نشود و هم هزینه‌های دفاتر تأمین شود.

    دشتی اردکانی در رابطه با فروش یک ساختمان به چند نفر بیان کرد: چند روز گذشته فردی که 65 آپارتمان را در شهرری به چند نفر فروخته بود و با 4 هزار میلیارد تومان قصد فرار از کشور داشت، دستگیر شد، مردم باید توجه داشته باشند که اسناد را حتما در دفاتر رسمی تنظیم کنند و دفترخانه‌ها نیز ملزم هستند سند پیش فروش ساختمان را صادر کنند.

    وی در رابطه با اسکن اسناد و دفاتر گفت: در رابطه با اسکن دفاتر کار‌های زیادی انجام و آیین نامه این کار دو هفته قبل امضا و تأیید شده است.

    رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: افراد برای دریافت گواهی مالیاتی باید چندین سفر درون شهری داشته باشند و صدور گواهی مالیاتی چند روز زمان نیاز دارد. براساس تفاهم نامه‌ خود با سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شد 800 دفتر ثبت اسناد یک روزه گواهی مالیاتی صادر کنند.

    دشتی اردکانی در مورد صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت: در گذشته اختلافی بین پلیس و دفترخانه‌ها برای صدور سند خودرو وجود داشت که امروز این اختلاف‌ها رفع شده است، ماده 29 تخلفات رانندگی اختلافات را پایان داده است و در حال حاضر پلیس کار تعویض پلاک را انجام می‌دهد و دفاتر اسناد رسمی سند خودرو صادر می‌کنند.

    وی تصریح کرد: افزایش 22 هزار سند خودرو در 6 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که مردم به سند رسمی روی آورده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو