فونیکسریمکسبهتام

کارشناس حوزه بیمه مطرح کرد:

کف قیمت بیمه موتورسیکلت چقدر است؟

شرایط برقی‌ها چیست؟

عصر خودرو- یک کارشناس بیمه گفت: در مورد بیمه موتورسیکلت‌های برقی دستورالعمل خاصی وجود ندارد اما تمام وسایل نقلیه موتوری باید دارای بیمه شخص ثالت باشند.

کف قیمت بیمه موتورسیکلت چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز،  اسماعیل فلاح، کارشناس بیمه در خصوص بیمه موتورسیکلت‌ها گفت: مبنای نرخ بیمه موتورسیکلت به میزان تعهد دیه، تعداد سیلندر و نوع کاربری مشخص می‌شود. طبیعتا انواع بیمه موتورسیکلت به نوع کاربری از آن بستگی دارد و معمولا به انواع شخصی، بارکش و برای مسابقات تقسیم‌بندی می‌شود. به طور کلی میزان حق بیمه پرداختی در این زمینه تنها برای مصارف مسابقه‌ای متفاوت است. لازم به ذکر است تفاوت نرخ حدود 30 درصدی بین بیمه‌نامه برای موتورسیکلت مسابقه‌ای با سایر مدل‌ها وجود دارد.وی درباره آمار موتورسیکلت‌های فاقد بیمه اظهار کرد: هیچ آمار رسمی از تعداد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه در کشور وجود ندارد و دستگاهی شمارش آن را انجام نداده است. اما به طور کلی تعداد موتورسیکلت‌هایی که فاقد بیمه هستند بالا است و فقط یک سری آمار از راهور اعلام می‌شود که این اعداد و ارقام تناقض دارد. دلیل عدم رغبت برای تهیه بیمه توسط موتورسواران نیز این است که افراد فکر می‌کنند حادثه فقط برای دیگران است! متاسفانه بحث فرهنگ‌سازی و عدم آگاهی در این زمینه مطرح است و از طرفی دیگر میزان سخت‌گیری‌ها در مورد خودروهای سواری بسیار بیشتر از موتورسیکلت‌ها است.

    فلاح در خصوص نرخ بیمه‌های موتورسیکلت گفت: کلیه وسایل نقلیه زمینی موتوری باید دارای بیمه‌نامه باشند که این مسئله شامل موتورسیکلت‌ها نیز می‌شود. حداقل نرخ بیمه‌نامه کوتاه‌مدت برای موتورسیکلت‌ها از حدود 57 هزار تومان شروع می‌شود و تا 400 هزار تومان نیز می‌رسد. بیمه کوتاه مدت به این صورت است که از 5 روز شروع می‌شود و تعداد روزها و قیمت آن بر اساس یک روند مشخصی افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است سال گذشته بیشترین آمار فوتی موتورسیکلت‌ها را ما در سطح تهران داشتیم و از جمله آسیب‌های شایع می‌توان به شکستگی کاسه سر و جمجمه اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌های بیمه به همین دلیل علاقه‌ای برای فروش بیمه‌های موتورسیکلت ندارند ضمن این که پرداخت دیه باعث شده نسبت خسارت‌ها بالا برود.

    وی در پایان به ذکر نکاتی درباره بیمه موتورسیکلت‌های برقی پرداخت: تمامی موتورسیکلت‌ها باید بیمه داشته باشند و توضیحی در رابطه با برقی یا بنزینی داده نشده است. در مورد موتورسیکلت‌های برقی توان را تبدیل به اسب‌بخار می‌کنند و معادل‌سازی به تک‌سیلندر یا 2 سیلندر انجام می‌شود و در نهایت هزینه بیمه مشخص می‌شود. هیچ رویه‌ای برای این نوع موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد و شرکت‌ها برای این که کار خود را راحت کنند این نوع وسایل نقلیه را به صورت تک یا 2 سیلندر در نظر می‌گیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو