فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی استون مارتین ونتیج AMR + مشخصات

عصر خودرو-استون مارتین ونتیج AMR بر پایه نسخه استاندارد ساخته شده و از قطعات فیبر کربنی مختلف، ترمز‌های سرامیک کربنی، رنگ‌ها و تریم‌های جدید و همچنین گیربکس ۷ سرعته دستی جدید سود می‌برد.

بررسی فنی استون مارتین ونتیج AMR + مشخصات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،زمانی که پورشه نسل 991 از GT3 را حتی بدون آپشن گیربکس دستی عرضه کرد بزرگ‌ترین طرفداران این خودروساز هم ناراحت شدند، اما طولی نکشید که همه گیربکس دوکلاچه‌ی این شرکت را به خاطر تعویض‌های تیزتر و سواری کلی بهتر تحسین کردند.

اما پافشاری طرفداران متعصب روی گیربکس دستی باعث شد پورشه مدل دستی GT3 را معرفی کند. اندکی بعد هم دومین نسل کیمن GT4 از راه رسید و بازهم در قلب آن گیربکس 6 سرعته قرار گرفت. دیگر خودروسازان هم روش مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

شما را با استون مارتین ونتیج AMR جدید آشنا می‌کنیم. این خودرو بر پایه نسخه استاندارد ساخته شده و از قطعات فیبر کربنی مختلف، ترمز‌های سرامیک کربنی، رنگ‌ها و تریم‌های جدید و همچنین گیربکس 7 سرعته دستی جدید سود می‌برد. قیمت این خودرو از 149995 پوند برای چهار مدل Hero آغاز می‌شود. هر مدل با رنگ خاص خود شناخته می‌شود درحالی‌که مدل فول Halo با بهای 164995 پوندی در دسترس بوده و ونتیج 59 نامیده می‌شود که دلیل آن‌هم گرامی داشت قهرمانی استون مارتین در مسابقات 24 ساعته لمانز سال 1959 می‌باشد.

عناصر زیاد دیگری هم وجود دارند که این مدل را تعریف می‌کنند. از جمله ویژگی‌های خاص مدل AMR می‌توان به تریم آلکانترا با نوار‌های AMR و دوخت‌های ویژه اشاره کرد. لیست آپشن‌های ونتیج AMR هم گسترده شده و وزن آن 95 کیلوگرم کاهش یافته است.اما این اهرم تعویض دنده پوشیده از جیر است که در کنسول مرکزی خودنمایی کرده و ونتیج AMR را از مدل استاندارد متمایز می‌کند.

خود گیربکس توسط شرکت دانا گرازیانو ساخته شده و از الگوی خاصی برای جایگذاری دنده‌ها استفاده می‌کند. گیربکس همچنین از سیستمی به نام AMSHIFT برخوردار است که با فشار یک دکمه کوچک بالای اهرم تعویض دنده درگیر می‌شود. زمانی که این سیستم را درگیر کنید به‌صورت خودکار شاهد دنده‌معکوس‌ها خواهید بود و همچنین خواهید توانست دنده‌ها را بیشتر نگه دارید که این امر باعث رانندگی هیجان انگیزتر می‌شود.

همچنین اگر یکی از حالت‌های رانندگی اسپورت پلاس یا پیست را انتخاب کنید صدای تولیدی پیشرانه پرطنین‌تر می‌شود هرچند در مقایسه با صدایی که این پیشرانه در مرسدس-ای ام جی تولید می‌کند، ونتیج هرگز جایگاه ویژه‌ای در قلبتان پیدا نخواهد کرد. نه در کابین و نه در بیرون از آن، صدای بسیار خاصی را نخواهید شنید.بهترین جنبه‌ی ونتیج AMR در زمان حرکت به کاهش وزن آن مربوط می‌شود. شما فقدان وزن اضافی را متوجه خواهید شد و شاسی تیزتر و، اما سواری نرم‌تر آن را خواهید ستود. البته این موضوع تا زمانی صادق است که حالت‌های اسپورت پلاس را یا پیست را انتخاب نکنید چراکه در این حالت کیفیت سواری کلاً ناپدید خواهد شد؛ و درباره‌ی گیربکس جدید نمی‌توان چیز خاصی گفت چراکه کاملاً عجیب و پیچیده به نظر رسیده و هرگز حس تعویض‌های دقیق و جذاب را تداعی نمی‌کند. خودرویی که ما تست کردیم از نوع فرمان چپ بود و قطعاً این گیربکس در چنین مدل‌هایی بهتر از نسخه‌های فرمان راست عمل خواهد کرد.

همچنین به خاطر اینکه گشتاور زیادی وجود دارد و وزن خودرو هم کمتر شده، وجود 7 دنده خیلی ضروری به نظر نمی‌رسد مخصوصاً اینکه فاصله دنده‌ها خیلی زیاد نیست. گاهی اوقات به نظر می‌رسد دنده‌های بیش از حدی وجود دارد و باید یکی را انتخاب کرد.

نهایتاً باید گفت این خودرو شبیه یک AMR حس شده و در کل باید خودروی اسپورت بهتری باشد. استون مارتین معتقد است بازار کافی برای این خودرو وجود دارد چراکه همیشه برخی خریداران به دنبال گیربکس دستی هستند؛ اما از نظر شخصی فکر می‌کنیم گیربکس دستی یکی از مشخصات جذاب این خودرو را کمرنگ کرده است.خوشبختانه این خودرو تنها به تعداد 200 دستگاه ساخته خواهد شد.

چیز‌های دوست‌داشتنی زیادی درباره‌ی استون مارتین ونتیج AMR وجود دارد. اگرچه وزن خودرو نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته و سواری آن نیز بهتر شده، اما چیزی که قرار بود این خودرو را تعریف کند، یعنی گیربکس 7 سرعته دستی جدید یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. احتمالاً این خودرو با گیربکس اتوماتیک پدال شیفتر دار بهتر می‌شد…

مشخصات استون مارتین ونتیج AMR Hero

قیمت: 149995 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/625 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
حداکثر سرعت: 322 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11 لیتر در هر صد کیلومتر

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو