فونیکسریمکسبهتام

موتورهای فرسوده صادر شوند

معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجرا نمی‌شود

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با انتقاد از عدم اجرای معاینه فنی موتورسیکلت‌ها، پیشنهاد کرد موتورسیکلت‌های فرسوده به شرط عرضه در کشورهای دیگر، به مزایده گذاشته شوند.

معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجرا نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، ابوالفضل حجازی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها در کشور اجرا می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قانون معاینه فنی موتورسیکلت‌ها مصوب شده و وجود دارد، ولی اجرایی نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه طبق قانون، همه وسایل نقلیه آلاینده باید سالی یک بار معاینه فنی شوند، افزود: برای اجرای این قانون در ابتدا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و مراکز آزمون هستیم که هم‌اکنون در کشور وجود ندارد.

    عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای معاینه فنی موتورسیکلت‌ها، گفت: موتورسیکلت‌های فرسوده هیچ توجیهی برای حمل و نقل کشور ندارد، در حالی که اگر این موتورسیکلت‌ها از رده خارج شوند شاهد رونق تولید در صنعت موتورسیکلت خواهیم بود.

    به گفته حجازی طبق قانون، عمر مفید موتورسیکلت 8 سال تعیین شده است و پس از این مدت موتورسیکلت‌های فرسوده باید از چرخه مصرف خارج شوند. برای اجرای این قانون باید هزینه بیمه و نگهداری این موتورسیکلت‌ها طوری تعیین شود که استفاده از آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های فرسوده بعد از جمع‌آوری در پارکینگ به مزایده گذاشته می‌شوند، گفت: پیشنهاد ما این است که فروش این موتورسیکلت‌ها به شرط خروج از کشور صورت گیرد، به طوری که به کشورهای اطراف از جمله افغانستان صادر شوند.

    عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر بیش از 70 درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد در تهران عمر یک تا سه سال دارند و 30 درصد بقیه نیز عمدتاً عمری کمتر از 8 سال دارند، ولی در شهرهای دیگر تردد موتورسیکلت‌های فرسوده زیاد است.

    وی ادامه داد: طبق قانون اگر موتورسیکلتی به دلیل تصادف بیش از 40 درصد آسیب ببیند، باید اسقاط شود ولی این موضوع نیز در کشور اجرا نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو