فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی آئودی A۶ آوانت + مشخصات

عصر خودرو-واگن آئودی A۶ آوانت نسبت به مدل قبل، ابعاد و فضای صندوق بیشتری دارد. این محصول با تغییرات ظاهری، پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و تجهیزات مدرن آئودی عرضه می‌شود.

بررسی فنی آئودی A۶ آوانت + مشخصات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰
  • بررسی فنی آئودی A6 آوانت + مشخصات
  • بررسی فنی آئودی A6 آوانت + مشخصات
  • بررسی فنی آئودی A6 آوانت + مشخصات
  • بررسی فنی آئودی A6 آوانت + مشخصات

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، واگن آئودی A6 آوانت نسبت به مدل قبل، ابعاد و فضای صندوق بیشتری دارد. این محصول با تغییرات ظاهری، پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و تجهیزات مدرن آئودی عرضه می‌شود.

اخیرا آئودی هر هفته یک محصول جدید معرفی می‌کند. جدیدترین مدل معرفی شده توسط خودروساز آلمانی؛ آئودی A6 آوانت نام دارد که نسخه‌های مختلف آن، با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی V6، قرار است  روانه بازار کند.

شبیه به آخرین نسخه سدان A6 که چندی پیش معرفی شد؛ آئودی A6 آوانت هم امکانات مدل‌های بزرگ‌تر (A7 و A8) را عرضه می‌کند؛ بنابراین وجود پیشرانه 48 ولتی مایلد هیبرید و یک جفت صفحه‌ی لمسی با قابلیت بازخورد هپتیک در این خودرو حتمی است. این مدل نسبت به قبل 10 میلی‌متر طویل‌تر، 20 میلی‌متر عریض‌تر و 6 میلی‌متر بلند‌تر شده است و این ابعاد در کنار فاصله محور بیشتر به حفظ تعادل بهتر خودرو و افزایش فضای داخلی کمک می‌کنند.

در طراحی این واگن، مشخصات سایر مدل‌های آئودی دیده می‌شود. پنجره‌ی مشبک یکپارچه مرسوم آئودی در این مدل بزرگ‌تر شده است و در کنار چراغ‌های جلو با ظاهر هوشمندانه و پیچیده ظاهر می‌شود. با نگاه به قسمت پشت، متوجه وجود نوار باریکی از جنس کروم می‌شویم که از بین دو چراغ عبور کرده است. به طور کلی، این نسخه نسبت به سدان A6 ظاهر بهتری دارد و شاید از رقبایی مثل بی‌ام‌و سری 5 تورینگ و مرسدس‌بنز کلاس E استیت، جذاب‌تر باشد.

بارزترین ویژگی در فضای داخلی آئودی A6 آوانت، نمایشگر لمسی با قابلیت بازخورد حسی است. این نمایشگر قابلیت لمس و جمع کردن دو انگشت (شبیه به اسمارت‌فون‌ها) و حرکات اسلایدی را دارد و احساس واقعی فشردن دکمه‌ها را به کاربر منتقل می‌کند.

در این مدل هم راننده می‌تواند از نمایشگر Virtual Cockpit استفاده کند و به زودی این قابلیت در تمامی خودرو‌های این برند دیده خواهد شد. حجم فضای صندوق این خودرو در حالتی که صندلی‌ها سر جای پیش‌فرض هستند به 565 لیتر (0.56 مترمکعب) و زمانی که صندلی‌ها جمع شوند، تقریبا به سه برابر (1.68 مترمکعب) می‌رسد.

این مدل هم با پیشرانه‌های آشنایی از نوع V6 عرضه می‌شود. گزینه‌های 3 لیتری بنزینی V6 TDI با قدرت 282 اسب بخار، 3 لیتری بنزینی 55 TFSI با قدرت 335 اسب بخار در دسترس هستند که هر دو به سیستم تمام‌چرخ محرک و انتقال قدرت اتوماتیک مجهز شده‌اند و از فناوری 48 ولتی مایلد هیبرید بهره می‌برند.

پیشرانه‌ی 2 لیتری و 200 اسب بخاری TDّI (مورد انتظار برای مدل RS6) هم در دسترس است و بسته به نسخه و گزینه‌های دلخواه مورد نظر، سیستم تعلیق با ساختار مختلف (کمک‌فنر‌های فولادی، کمک‌فنر با دمپر‌های تطبیقی، تعلیق اسپرتز و بادی) برای آئودی A6 آوانت قابل سفارش هستند.

گزینه‌های اختیاری این مدل شامل دیفرانسیل اسپرتز و فرمان تمام‌چرخ (که شعاع چرخش خودرو را تا یک متر کاهش می‌دهد) می‌شوند. قیمت این واگن هنوز مشخص نشده است؛، ولی احتمالا از 57 هزار دلار شروع خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو