فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران

شورای شهر تهران هیچ مسئولیتی در قبال طرح‌های ترافیک ندارد!

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران تنها در ارتباط با عوارض طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مسئول است، گفت: شورای شهر تهران در سایر بخش‌ها هیچ مسئولیتی را در ارتباط با این طرح‌ها ندارد.

شورای شهر تهران هیچ مسئولیتی در قبال طرح‌های ترافیک ندارد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محسن هاشمی امروز در پایان یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز پس از یک تعطیلات طولانی و پس از پایان سفر برگزار شد که البته امروز جلسه آرامی داشتیم.

    وی تصریح کرد: در ابتدای جلسه امروز 3 نفر از اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح کردند و در ادامه نیز دستورات جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نخستین دستور جلسه مربوط به طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت‌های حجمی بود که در نهایت یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

    هاشمی افزود: طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه برای عرضه سهام شرکت‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود که این طرح نیز با 11 رای موافق از سوی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

    وی ادامه داد: در ادامه جلسه امروز نیز نسبت به ایرادات مطرح شده از سوی وزارت کشور نسبت به مصوبه اساسنامه تیپ سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات شهرداری تهران رسیدگی شد به طوریکه در چند ماهه گذشته شورای شهر تهران مصوبه‌ای را در این ارتباط به تصویب رساند که البته این مصوبه در هیئت تطبیق فرمانداری به تایید رسید اما وزارت کشور نسبت به آن چند ایراد مطرح کرد.

    رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز نسبت به 5 ایراد مطرح شده از سوی وزارت کشور در خصوص مصوبه قبلی شورای شهر تهران درباره اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها و موسسات رسیدگی شد و در نهایت این ایرادات در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی و پاسخگویی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

    هاشمی گفت: در حال حاضر 42 تا 43 شرکت، موسسه و سازمان وابسته به شهرداری تهران است که بعضاً این موسسات به دلیل نداشتن چارت و اساسنامه دچار اشکالاتی هستند و حتی طی 10 سال گذشته نیز برخی از این موسسات و شرکت‌ها نتوانسته‌اند نسبت به اخذ اساسنامه اقدام کنند.

    وی درباره مواضع اخیر پلیس راهور نسبت به طرح کنترل آلودگی هوا نیز خاطر‌نشان کرد: بنده نیز جسته گریخته مطالبی را در فضای مجازی دیده‌ام اما بهتر است در این زمینه اظهارنظری نکنم و این موضوع در معاونت تخصصی (معاونت حمل و نقل و ترافیک) و کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران (کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران) بررسی شود.

    رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره اینکه آیا اظهارنظر پلیس به معنای تهدید در خصوص طرح کنترل آلودگی هوا است، گفت: امیدواریم صحبت‌های‌ آنها تهدید محسوب نشود و آنها به دنبال فشار بر روی شورای شهر تهران نباشند؛ انشاءالله مواضع آنها خیر باشد اما همانطور که گفتم بهتر است این موضوع در معاونت و کمیسیون تخصصی شهرداری و شورای شهر تهران بررسی شود.

    هاشمی ادامه داد: بنده همچنین از آقای علیخانی به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌خواهم به صورت جدی این موضوع را بررسی و نظر خود را اعلام کند اما همانطور که در گذشته نیز گفته‌ایم شورا هیچ دخالتی در ارتباط با طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک نداشته و ندارد و در واقع ما تنها عوارض آن را در  شورای شهر تهران تصویب می‌کنیم.

    وی متذکر شد: ما مسئولیت این طرح را به عهده نمی‌گیریم؛ شورا تنها در ارتباط با موضوع عوارض و البته برخی از تسهیلات به برخی گروه‌ها از جمله خبرنگاران، جانبازان و ... تصمیم‌گیری می‌کند.

    رئیس شورای شهر تهران درباره انتصابات در شهرداری تصریح کرد: نباید قرارمدارهای سیاسی را در امر انتصابات دخالت دهیم و در واقع در فرآیند انتصابات قوانین مربوط به خودش را دارد و در انتصاب افراد باید به ویژگی و شایستگی آنها دقت شود و موارد سیاسی در انتصابات دخیل نباشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو