فونیکسریمکسبهتام

احتمال سرمایه‌گذاری کلان خودروسازان آلمانی در آمریکا

عصر خودرو- شرکت‌های آلمانی ب ام و، دایملر و فولکس واگن قرار است که شمار کارکنان خود در ایالات متحده را در حد چشمگیری بالا ببرند. این اقدام در راستای تصمیم ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه گمرکی برای خودروهای آلمانی اتخاذ شده است.

احتمال سرمایه‌گذاری کلان خودروسازان آلمانی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر اساس گزارشی از "نیویورک تایمز" سه غول صنعت خودروسازی آلمان مصمم هستند شمار کارکنان خود در آمریکا را افزایش دهند. این روزنامه به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی و نمایندگان صنعت خودروسازی نوشته است که شرکت‌های آلمانی در مذاکرات غیرعلنی با مقامات آمریکایی به این اقدام تن داده‌اند.

    در گزارش "نیویورک تایمز" رقم 25 هزار نفر ذکر شده و آمده است، معلوم نیست که آیا خودروسازان آلمانی شمار تمامی کارکنان خود را به 25 هزار نفر خواهند رساند یا اینکه این میزان فرصت شغلی تازه ایجاد خواهد شد.

    در حال حاضر مجموع کارکنان ب ام و، دایملر و فولکس واگن در ایالات متحده حدود 19 هزار نفر است.

    به هر حال افزایش کارکنان شرکت‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری کلان در آمریکاست.

    هر سه شرکت تا شامگاه سه‌شنبه، 21 آبان (12 نوامبر) از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده‌اند.

    خواست دونالد ترامپ

    روزنامه آمریکایی نوشته است که پیش‌زمینه مذاکرات شرکت‌های آلمانی با مقامات آمریکایی تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده مبنی بر افزایش تعرفه‌های گمرکی برای خودروهای خارجی تا 25 درصد است.

    شرکت‌های آلمانی در صورت افزایش تعرفه‌های گمرکی زیان سختی متقبل خواهند شد، زیرا بخش زیادی از خودروهای صادراتی آنها روانه بازار ایالات متحده می‌شود.

    ترامپ اعلام کرده بود که تا پنجشنبه (23 آبان) در باره میزان تعرفه‌های تنبیهی تصمیم خواهد گرفت. به احتمال زیاد او تصمیم‌گیری در این باره را به آینده موکول خواهد کرد.

    رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر از خودروسازان خارجی خواسته بود، تولید خودروهای خود را در ایالات متحده بالا ببرند و از این طریق برای آمریکایی‌ها فرصت‌های شغلی تازه ایجاد کنند. 

    هفته گذشته ویلبر راس، وزیر تجارت ایالات متحده، از مذاکرات "خوب" با خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره جنوبی سخن گفته و احتمال داده بود که اقدامات تنبیهی ترامپ اجرا نشوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو