فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع تسمه خودرو در ایران

بازار تسمه در قُرق برندهای متفرقه

عصر خودرو- بازار انواع تسمه بازاری کاملاً فرسایشی است که تسمه تایم به‌عنوان گران‌ترین تسمه موجود در بازار حرف اول را در میان سایر تسمه‌هایی مانند تسمه هیدرولیک، کولر، دینام و ... می‌زند.

بازار تسمه در قُرق برندهای متفرقه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ؛ به همین منظور تلاش کرده‌ایم در این مطلب اطلاعات مفیدی از این بازار در اختیار شما بگذاریم تا خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.
    اگر به این بازار مراجعه کنید اولین نکته‌ای که توجه شما را جلب می‌کند افزایش برندهای متفرقه در بازار است. به‌نحوی‌که در اکثر موارد خود فروشنده‌ها نیز از اطلاعات چندانی از این برندهای مختلف در بازار ندارند؛ اما همین تسمه‌های متفرقه در بسته‌بندی‌های ایرانیزه شده و با برچسب ضمانت و بیمه به مشتری فروخته می‌شوند و حتی خریدار می‌تواند با ارسال پیامکی به مشخصات روی جعبه، گارانتی و بیمه تسمه تایم خود را فعال کند. اغلب تسمه تایم‌های بازار در بهترین حالت برای خودروهای تولید داخل ساخت تایوان، تایلند، آلمان و ... هستند که به‌صورت فله به کشور واردشده و در ایران بسته‌بندی می‌شوند. در مورد نوسانات قیمت نیز باید گفت بعدازآن شوک عجیبی که سال قبل به بازار وارد شد تا جایی که تسمه ساده دینام پراید باقیمتی در حدود 60 هزار تومان فروخته می‌شد حالا با افت بین 3 تا 5 درصدی قیمت‌ها نسبت به اوایل سال مواجه هستیم و به نظر می‌رسد یک ثبات نسبی را تا چند ماه آینده در این بازار شاهد خواهیم بود. در مورد تولید انواع تسمه در داخل کشور نیز باید اذعان داشته واردات بی‌رویه انواع تسمه به کشور به حدی است که اجازه تولید این تسمه‌ها را به صنعتگر داخلی نمی‌دهد. قیمت تمام‌شده تسمه‌های وارداتی که اغلب بی‌کیفیت هم هستند بسیار کمتر از تسمه تولیدشده در کشورمان هست به همین علت باوجود چند کارخانه تولید تسمه‌های معمولی و دندانه‌دار در کشور، برندهای مختلف چینی و تایلندی بازار را حسابی قُرق کرده‌اند و باقیمت نازل و ضمانت‌نامه کتبی بسته‌بندی کننده ایرانی بهترین انتخاب برای مشتری داخلی به شمار می‌روند. در پایان باید خاطرنشان کرد اگر به خاطر قیمت تسمه‌ها یا به هر علت دیگری تابه‌حال به این بازار سر نزده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر به این بازار مراجعه کنید زیرا تسمه‌های خودرو عمر و کارکرد مشخصی دارند و بعدازآن دچار ترک‌خوردگی، پوسیدگی و درنهایت پاره می‌شوند که خسارت سنگینی را به پیشرانه شما وارد خواهند کرد.


    محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم