فونیکسریمکسبهتام

رئیس کل بیمه مرکزی:

۱۰ میلیون خودرو و موتورسیلکت فاقد بیمه‌نامه هستند

عصر خودرو- رئیس کل بیمه مرکزی از راننده‌محور شدن صدور بیمه شخص‌ثالث از سال آینده خبرداد و گفت: حدود یک میلیون خودرو و ۹ میلیون موتورسیلکت در کشور فاقد بیمه‌نامه هستند.

۱۰ میلیون خودرو و موتورسیلکت فاقد بیمه‌نامه هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی درباره صدور بیمه‌ شخص ثالث برای خودروها و موتورسیکلت ها، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر خودروها و موتورسیلکت‌های فاقد بیمه‌نامه متعلق به حاشیه شهرها و شهرهای کوچک و حاشیه‌ای هستند.

    وی درمورد طرح راننده‌محور شدن بیمه های شخص ثالث از سال آینده توضیح داد: عامل حدود 75 درصد تصادفات، اشتباهات و عملکرد انسانی است.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بنابراین باید تلاش شود که رانندگان ناچار به رعایت بیشتر قوانین شده و در نتیجه آمار تصادفات کاهش یابد.

    سلیمانی با بیان اینکه سالانه حدود 17 هزار کشته و 340 هزار مجروح ناشی از حوادث رانندگی داریم، اضافه کرد: تلفات و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی، سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به نظام سلامت، اقتصادی و اجتماعی کشور وارد می‌کند.

    وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای کاهش خسارت‌های رانندگی، گفت: بیشتر تصادفات به گروه سنی 20 تا 30 سال تعلق دارد که تجربه کمی نیز دارند.

    رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در زمان صدور بیمه های جدید به عواملی مانند سن راننده، مدت زمان اخذ گواهینامه، سابقه تصادفات و ... توجه شده و حق بیمه بر اساس این عوامل تعیین و اخذ خواهد شد.

    سلیمانی با بیان اینکه در مجموع، این طرح به سود بیمه شده‌ها خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس این طرح، حق بیمه راننده‌های پرخطر افزایش می‌یابد، اما در مقابل، راننده‌های کم‌خطر از معافیت‌ها و تخفیفات بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.

    وی با بیان اینکه در سال 98 اطلاعات مربوط به رانندگان تکمیل می‌شود، اضافه کرد: با تکمیل اطلاعات، این طرح در سال 99 اجرایی خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، بر اساس برنامه ششم توسعه، شرکت‌های بیمه موظفند بر اساس راننده‌محور بودن در بیمه شخص ثالث به هر دستگاه خودرو خسارت پرداخت کنند که طبق آن، رانندگان پرخطر که ریسک بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کرده و رانندگان قانونمدار از تخفیف های ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو