فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی توضیح داد:

تعیین تکلیف دارندگان چندخودرو و خودرو‌های لوکس در اعمال سهمیه

کارت های سوخت مخدوش یا خراب چه باید کنند؟

عصر خودرو- وکیل زاده گفت: در حال حاضر برای مالکان چند خودرو به ازای هر خودرو سهمیه ۶۰ لیتری اعمال شده است.

تعیین تکلیف دارندگان چندخودرو و خودرو‌های لوکس در اعمال سهمیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر وکیل زاده، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران درباره آخرین جزئیات تغییرات در قیمت سوخت و الزام استفاده از کارت سوخت شخصی اظهار کرد: از امروز بنزین با 2 نرخ تحویل متقاضی می‌شود، این سیستم در گذشته هم اجرا شده است و مردم کمابیش با آن آشنا هستند.

    او ادامه داد: رانندگان همچنان می‌توانند از کارت سوخت جایگاهدار، سوختگیری کنند به علاوه اینکه سقف برداشت سوخت از 20 لیتر به 60 لیتر بازگشته است.

    وکیل زاده بیان کرد: مصرف کنندگان در نظر داشته باشند که سهمیه سوخت آن‌ها منقضی نمی‌شود و در صورت باقی ماندن از سهمیه 60 لیتر آن‌ها می‌توانند در ماه بعد از آن استفاده کنند و این امر تا 6 ماه قابل ذخیره سازی است.

    این مقام مسئول گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همواره اعلام کرده به نمایندگی از وزرات نفت تنها مجری اجرای طرح‌های این چنینی است. وضعیت جایگاهداران کاملا عادی نسبت به روز‌های تعطیل هفته گذشته است، حتی دیروز نیز نسبت به هفته گذشته حداکثر 3 درصد افزایش مصرف گزارش شده است.

    در صورت خرابی کارت سوخت چه باید کرد؟
    او در پاسخ به این سوال که اگر کارتی، شارژ سهمیه‌ای نشده باشد باید چگونه باید اقدام شودد؟ گفت: از نظر سیستمی این امکان وجود ندارد چرا که خودرو‌ها براساس قید نوع خودرو در پشت کارت  آن‌ها شناسایی می‌شوند بنابراین امکان ندارد که در تمام خودرو‌ها سهمیه اعمال شود و یک خودرو جا بماند.

    مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: حال اگر به فرض و به هر دلیلی یک نفر کارت سوختش شارژ نشده است می‌تواند با سامانه 09627 تماس بگیرد تا مشکل آن را برطرف کنیم. ممکن است فیزیک کارت صدمه دیده باشد و امکان سوخت گیری مهیا نباشد که در این صورت کارت المثنی صادر می‌شود.

    وکیل زاده گفت: افرادی که کارت سوخت ندارند 2 دسته هستند؛ کسانی که درخواست صدور کارت سوخت را داده اند و در انتظار تحویل آن هستند که تعداد آن‌ها برابر 240 هزار نفر است. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز روزانه ظرفیت تولید 30 هزار کارت سوخت را دارد در نتیجه زمان تحویل این تعداد نهایت 10 روزه است. دلیل تعلل در صدور کارت این 240 هزار نفر ثبت تقاضا برای 4 میلیون راننده خودرو در 5 ماه گذشته بوده است.

    او ادامه داد: پستچیان برای تحویل کارت سوخت متقاضیان، 2 بار به درب منازل آن‌ها مراجعه می‌کنند، اگر فردی کارت سوخت خود را دریافت نکرده باشد دلایلی از جمله در منزل حضور نداشتن و یا نبود مدارک برای احراز هویت برای آن‌ها حادث شده است.

    مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران بیان کرد: تعداد 700 هزار کارت سوخت در باجه‌های پستی از سال 93 حضور داشت که با ورود به مرحله جدید این رقم به یک میلیون تا 900 هزار رسید. بخشی از این کارت‌های معطله مربوط به سال‌های قبل است.

    وی افزود: طبق اعلام قبلی  در دسترس رانندگان سایت epolise.ir است که می‌توانند از این طریق به راحتی کارت خود را پیگیری کنند. برای کمک به این رویه به صورت پیامک به افرادی که کارتشان در باجه معطله بودند به آن‌ها باجه پستی که کارت آن ها در آن قرار دارد را اطلاع رسانی کردیم که خوشبختانه این روند کاملا مثبت و اثر بخش بود.

    این مقام مسئول بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده باجه‌های پستی امروز که تعطیل است در ارائه خدمت به رانندگان فعال هستند و طبق هماهنگی‌ها با اداره پست جمهوری اسلامی،  ساعت حضور این کارکنان عزیز در هفته‌های آینده برای ارائه خدمات سریع‌تر افزایش پیدا خواهد کرد.
    جزئیات سهمیه بنزین افرادی که چند خودرو دارند / تاکسی های اینترنتی در حیطه وظایف وزارت کشور تعیین تکلیف می شوند
    وی در پاسخ به این سوال که آیا در  طرح جدید به هر فرد با هر مقدار خودرو تنها یک کارت سوخت تعلق می‌گیرد؟ گفت: این مصوبه صحیح است، اما در قوانین تبصره‌هایی وجود دارد و کارگروهی با محوریت همین موضوع یعنی مالک چند خودرویی تشکیل می‌شود تا روش محاسبه مصرف بنزین درباره این افراد نیز مشخص شود.

    وکیل زاده گفت: در حال حاضر برای هر یک از این خودرو‌ها سهمیه 60 لیتری اعمال شده است تا دستور جدیدی به ما ابلاغ شود. برای خودرو‌های گران قیمت محدودیت سهمیه‌ای وجود ندارد.

    مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران بیان کرد: سهمیه 400 لیتری دارندگان تاکسی با بررسی‌ها و آمار پیمایش تاکسی‌ها اعمال شده است. احتمال این که سهمیه این افراد افزایش پیدا کند در آینده مشخص می شود. 

    وی ابراز کرد: تاکسی‌های اینترنتی طبق ضوابط وزارت نفت و مسئولیت این نهاد نیستند اما ما با اتحادیه این سیستم جلساتی را برقرار کردیم تا روند مطلوب تخصیص سهمیه به این تاکسی‌ها مشخص شود. مسئولیت اصلی سیستم تاکسی‌های اینترنتی بر عهده وزارت کشور است. اطلاع رسانی کامل درباره تاکسی‌های اینترنتی از طریق وزارت کشور اعلام خواهد شد.
    سهمیه بنزین در ابتدای هر ماه تخصیص داده می‌شود/ نوبت بعدی شارژ کارت سوخت، 6 آذر
    این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در تخصیص بنزین 3 هزار تومانی هم محدودیت اعمال می‌شود؟ گفت: حین سوختگیری با کارت جایگاهدار خودرو‌ها شناسایی نمی‌شوند و در نتیجه محدودیتی برای سوخت گیری با نرخ 3 هزار تومان وجود ندارد.

    او ادامه داد: قیمت جدید نرخ آزاد بنزین قطعا تاحدودی برای کاهش روند قاچاق تاثیر می‌گذارد، اما به طور کلی این کالا آنقدرهم توانایی قاچاق در ابعاد کلان را ندارد. بر همین اساس تغییر قیمت اولین گام برای جلوگیری و در نهایت پایش‌های بعد از اجرای این طرح به ما کمک می‌کند تا از روند قاچاق جلوگیری کنیم.

    وکیل زاده گفت: قاچاق روزانه 20 میلیون لیتر صحیح نیست و طبق بررسی‌ها این رقم‌ها همگی اشتباه است، طرح سهمیه بندی بنزین منجر به کاهش 10 درصدی استفاده بی رویه می‌شود.

    این مقام مسئول در پایان شارژ هر کارت سوخت را ساعت 24 اولین روز هر ماه اعلام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو