فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۸۳۹»

افراد غیرمشمول، برای دریافت درآمد حاصل از گرانی بنزین به وزارت رفاه تقاضا بدهند

عصر خودرو- رئیس سازمان برنامه و بودجه نوبخت با بیان اینکه هر کس خود را متقاضی دریافت درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین می‌داند تقاضای خود را برای بررسی به وزارت رفاه ارائه دهد گفت: ممکن است افرادی که از دریافت یارانه انصراف داده باشند این مبلغ را دریافت کنند.

افراد غیرمشمول، برای دریافت درآمد حاصل از گرانی بنزین به وزارت رفاه تقاضا بدهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: دو روز آینده یارانه‌ها و کمتر از 10 روز دیگر درآمد حاصل از گرانی بنزین به خانواده‌ها پرداخت می‌شود. 

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حدود 19 میلیون خانوار معادل بیش از 60 میلیون نفر حائز شرایط دریافت درآمد حاصل از گرانی بنزین هستند و ممکن است افرادی که از دریافت یارانه انصراف داده باشند مبلغ تعیین شده برای هر خانواده بر اساس درآمد اصلاح قیمت بنزین را دریافت کنند.

    وی افزود: از این به بعد سازمان برنامه و بودجه در ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه، 24 هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان و دو هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت حمایت معیشتی دارد.

    نوبخت افزود: دولت در جهت سیاست کاهش فقر مطلق و بهبود معیشت خانوار‌ها افزون بر سه تا پنج برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد، تورم را نیز مهار و آن را در دو سال یک رقمی کرد، اما تحریم‌های ظالمانه قدرت خرید مردم را کاهش داده است و دولت خود را موظف می‌داند با منابع محدود بودجه‌ای به معیشت مردم کمک کند.

    وی گفت: بر این اساس باید منابع جدیدی شناسایی می‌شد و قانون به ما اجازه می‌دهد از یارانه انرژی برای تأمین این بودجه استفاده کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: گران کردن بنزین یک گام به سوی قیمت واقعی آن است، زیرا این فرآورده نسبت به کالا‌های دیگر قیمت ارزانی دارد.

    نوبخت گفت: رئیس جمهور اجازه نداد حدود 30 هزار میلیارد تومان درآمدی که از افزایش قیمت بنزین به دست می‌آید وارد بودجه عمومی شود و بر این اساس در خزانه شماره حساب خاصی تعریف شد تا این درآمد به آن حساب واریز شود و از آن حساب نیز با مکانیزمی به خانواده‌های هدف برسد.

    وی افزود: این موضوع در شورای هماهنگی سه قوه تصویب شد. نوبخت با بیان اینکه هر کس خود را متقاضی دریافت درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین می‌داند تقاضای خود را برای بررسی به وزارت رفاه ارائه دهد گفت: درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین از حدود 64 میلیون لیتر بنزین سهمیه‌ای و 30 میلیون لیتر بنزین آزاد و سوپر است.

    وی افزود: با سهمیه بندی بنزین پیش بینی حدود سه هزار میلیارد تومان صادرات بنزین می‌کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها، امسال 140 هزار میلیارد تومان منابع تحصیل شد که بخشی از آن به نظام مالیاتی، شهرداری ها، سازمان هدفمندی و... اختصاص می‌یابد و فقط 48 هزار میلیارد تومان آن به مردم پرداخت می‌شود، اما درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین کامل به مردم پرداخت می‌شود و در جای دیگری هزینه نخواهد شد.

    نوبخت افزود:، چون درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در حساب مشخص وارد و بر اساس مکانیزم شفاف و مشخصی توزیع می‌شود، دستگاه‌های نظارتی ازجمله سازمان برنامه و بودجه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات می‌توانند بر آن نظارت کنند.

    وی گفت: بر اساس تجربه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های گذشته مشخص شد افزایش نرخ این حامل‌ها تأثیر آن چنانی بر تورم ندارد، اما برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار در آمادگی کامل قرار دارند و برنامه ریزی کرده اند.

    نوبخت با بیان اینکه مردم تلاش دولت برای بهبود و افزایش حمل و نقل عمومی را دیده اند افزود: سوخت نظام حمل و نقل طولانی کشور گازوئیل است و در این دولت استان‌های کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و شرقی و گیلان به شبکه سراسری ریلی کشور وصل شده اند و دولت به عهد خود وفا کرده است.

    وی گفت: مترو برای سرمایه گذاری به انتشار اوراق مشارکت نیاز دارد که دولت 50 درصد آن را انجام می‌دهد.

    نوبخت افزود: برای متروی تهران امسال هزار و 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که شهردار تهران هزار و 600 میلیارد تومان درخواست و دولت پرداخت کرد.

    وی گفت: البته یارانه بلیت مترو؛ بحث دیگری است، اما در بخش زیرساخت‌های مترو و اوراق مشارکت دولت همه پرداخت هایش را انجام داده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بخش یارانه بلیت مترو بسیار جزئی است. نوبخت گفت: در تبصره 18 بخشی از منابع را برای جلوگیری از آلودگی‌های درون شهری و برون شهری قرار داده ایم.

    وی افزود: نوع خودرو‌ها و میزان مصرف انرژی آن‌ها باید بهبود یابد و قیمت آن‌ها نیز کم شود و از وزارت صمت خواسته ایم بر این موضوع نظارت داشته باشد، زیرا مطالبه به حق مردم است.

    نوبخت گفت: در سال 95 میزان مصرف بنزین روزانه 73 میلیون لیتر بود که اکنون به بیش از 96 میلیون لیتر رسیده و در مقایسه با سال گذشته 14 و دو دهم درصد افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین موجب کاهش مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی هوا می‌شود افزود: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه مسئول پرداخت‌های دولت است، موضوع پرداخت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نیز بر عهده این سازمان گذاشته شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره روش توزیع این درآمد گفت: بالأخره 30 هزار میلیارد تومان را باید با روشی توزیع می‌کردیم که این با جمعیت خانواده‌ها تناسب داشته باشد.

    نوبخت افزود: این روش پرداخت؛ سیاست جمعیتی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و مسأله مهمی نیست. وی گفت: پرداخت یارانه‌ها فردی بود، اما پرداخت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در جهت کمک به خانواده هاست.

    نوبخت افزود: در تابستان گذشته 843 هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که نشان دهنده حمایت دولت از تولید است. وی گفت: حدود هزار هزار میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی وجود دارد که باید برای این رقم برنامه داشته باشیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اصلاح قیمت حامل‌ها با مجوز‌های قانونی انجام شده است افزود: در اصلاح ساختار منابع بودجه آزاد شدن 30 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه پنهان انرژی پیش بینی و قرار شده بود این مبلغ در بودجه قرار گیرد، اما رئیس جمهور از آن جلوگیری کرد و گفت: کل این مبلغ باید به مردم داده شود.

    انتهای پیام/

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو