فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۸۴۶»

سهم صفر درصدی "گردشگریی" در سهمیه‌بندی بنزین!

عصر خودرو- بعد از سهمیه‌بندی پیش‌بینی نشده بنزین در کشور، این موضوع از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفت اما آنچه تاکنون به آن پرداخته نشده‌ در نظر گرفتن سهم گردشگری از سهمیه بنزین است.

سهم صفر درصدی "گردشگریی" در سهمیه‌بندی بنزین!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم؛ پنج‌شنبه شب، خبر سهمیه بندی بنزین به خبر داغ رسانه‌های داخلی تبدیل شد چرا که این تصمیم بدون اعلام قبلی اجرا شد و دلیل این اقدام هم تا‌کنون به درستی اعلام نشده‌ است اما آنچه انتظار می‌رفت، آماده کردن طرحی جامع و کامل با در نظر گرفتن تمام ابعاد این تصمیم بود که یکی از بخش‌ها به موضوع گردشگری و تأثیرات سهمیه‌بندی بر صنعت گردشگری کشور باز می‌گردد.

    گردشگری داخلی وابستگی شدیدی به مسافران داخلی دارد و بخش مهم سفرهای داخلی، موضوع حمل و نقل را فرا می‌گیرد.

    حمل و نقل هم که وابسته به نرخ بنزین است، حال باعث تعجب است که سهم گردشگری در سهمیه‌بندی در نظر گرفته نشده‌ است؛ شاید بهتر بود بعد از سهمیه‌بندی گزارشی جامع از اقدامات دولت در راستای اجرا و جلو‌گیری از تسری تناقضات ناشی از این تصمیم در حوزه‌های مختلف منتشر شود.

    به یاد داریم وقتی بنزین در دولت نهم و دهم اجرا شد، سهمیه‌های جداگانه‌ای برای سفر در نظر گرفته شد چرا که سهمیه کنونی، برای تردد ماهیانه خودرو‌ها در داخل شهر هم کفاف نمی‌دهد چه برسد به برنامه‌ریزی برای سفر و گردشگری و اصلاً الان دغدغه مسئولان ممانعت از انتقال فشار افزایش نرخ بنزین به کالاهای اساسی و افزایش نرخ تورم است تا برنامه‌ریزی برای بحث گردشگری!

    حال امید است این سهمیه‌های مازاد در زمان سفرهای تابستانی و عید نوروز در نظر گرفته شود اما آنچه که از موضع‌گیری‌های دولت برداشت می‌شود بی‌توجهی به این سهمیه مازاد و بی‌توجهی به بحث گردشگری است.

    آنچه که مسلم است قربانی شدن گردشگری و اقتصاد توریسم داخلی به دلیل سهمیه‌بندی بنزین است؛ صنعتی که در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت اول برای گردش مالی به حساب می‌آید و ورشکستگی آن تبعات جبران نشدنی به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو