فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۸۵۹»

شارژ ۹۰۰ لیتر بنزین برای تاکسی‌های برون شهری در اول آذر

افزایش کرایه منتفی است

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که کرایه حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای افزایش نمی‌یابد، گفت: اول آذرماه ۹۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در کارت سوخت رانندگان حمل‌ونقل سواری درون‌شهری شارژ می‌شود.

شارژ ۹۰۰ لیتر بنزین برای تاکسی‌های برون شهری در اول آذر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، عبدالهاشم حسن‌نیا درباره سهمه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی بار، با توجه به این‌که هیچ گونه افزایش قیمت گازوئیل نداشته‌ایم از این رو هیچگونه افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم داشت.

    وی با یادآوری این‌که سوخت تحویلی به ناوگان حمل‌ونقل بار بر اساس  تن بر کیلومتر است، ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل مسافری اتوبوس نیز 13 تا 14 هزار دستگاه اتوبوس داریم که سوخت مصرفی آنها نیز گازوئیل است.

    وی با بیان این‌که بخش عمده مسافران توسط ناوگان اتوبوسی کشور جابجا می‌شوند، افزود: قیمت کرایه‌ها در این بخش نیز به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه به حمل‌ونقل جاده‌ای بین شهری توسط سواری‌ها اشاره کرد و در این‌باره گفت: در این بخش حدود 30 هزار دستگاه سواری کرایه در سراسر کشور داریم. در گام اول برای حمایت از فعالان این بخش مصرف سوخت را بر اساس کارکرد برای آنها در نظر گرفته شده که 750 لیتر بنزین با نرخ 1500 تومان است.

    حسن‌نیا با اشاره به این‌که اول ماه آینده 900 لیتر بنزین سهمیه‌ای (با احتساب 6 روز آخر آبان 98) در کارت سوخت ناوگان سواری شارژ می‌شود، افزود: آن چیزی که مهم است این‌که به اطلاع مردم عزیز می‌رسانیم که هیچگونه افزایش قیمت حمل‌ونقل مسافری بخش عمومی کشور صورت نخواهد گرفت. در این راستا  هم سازمان راهداری و هم  اداره نظارت بر قیمت‌ها هیچ گونه افزایش قیمتی را لحاظ نخواهند کرد.

    وی همچنین از توافق اتحادیه‌ها حوزه حمل‌ونقل مسافری برای عدم افزایش نرخ کرایه‌ها خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم با افزایش قیمت بنزین، استفاده از حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای توسط مردم افزایش یابد.

    وی تاکید کرد: در مجموع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کرایه‌ها ندارد و به صورت مستمر عملکرد ناوگان بخش اتوبوسی و سواری را رصد خواهد و به شدت با تخلف‌های احتمالی برخورد خواهد کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هموطنان عزیز در صورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه 1000141 گزارش کنند که در اسرع وقت به آنها رسیدگی خواهد شد.

    حسن‌نیا با یادآوری این که 50 تا 60 هزار دستگاه سواری کرایه فعال در کشور داریم، گفت: توقع داریم رانندگان در وضعیت کنونی نهایت همکاری را داشته باشند.

    وی همچنین از احتمال تحویل سوخت بیشتر به رانندگان این بخش در ابتدای سال آینده خبر داد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو