فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۸۷۳»

تحقق عدالت اجتماعی مهمترین هدف طرح سهمیه بندی بنزین است

عصر خودرو- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰ درصد از مردم خودروی شخصی ندارند گفت: تحقق عدالت اجتماعی مهمترین هدف سهمیه بندی بنزین است تا کسانی که این سوخت را مصرف نمی کنند از یارانه بیشتری بهره مند شوند.

تحقق عدالت اجتماعی مهمترین هدف طرح سهمیه بندی بنزین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حسن نوروزی  افزود: اجرای این طرح باعث بهره مندی افراد بیشتری از درآمد بنزین می شود در حالی که تا پیش از این بیشتر افراد توانمند دارای خودرو و از بنزین استفاده می کردند.

    وی با اشاره به اینکه درآمد سهمیه بندی بنزین برای هزینه های جاری مانند طرح های عمرانی و دیگر موارد هزینه نخواهد شد، اظهار داشت: درآمدهای حاصل از سهمیه بندی بنزین به صورت کمک هزینه معیشتی به حساب مردم واریز خواهد شد.

    نوروزی بیان کرد: دولت با توجه به شرایط سخت اقتصادی کسب درآمد حاصل افزایش قیمت بنزین به 60 میلیون ایرانی به صورت ماهیانه پرداخت خواهد کرد که البته امکان دارد در آینده برای پیشگیری از تورم به صورت بن کارت خرید کالا تغییر کند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روزانه 91 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود تصریح کرد: با اجرای این میزان مصرف بنزین 63میلیون لیتر خواهد شد.

    نوروزی بیان کرد: سال 2018 بنا برآمار آژانس بین الملی انرژی 69 میلیارد دلار معادل 870 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در کشور ایران پرداخت شده که در دنیا رتبه نخست محسوب می شود.

    وی با یادآوری این نکته که بودجه کل سال جاری در ایران شامل جاری و عمرانی 386 هزار میلیارد تومان است گفت:یارانه انرژی در کشور بسیار بالاست  و منطق اقتصادی حکم می کند مصرف بنزین مدیریت شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون سرانه مصرف بنزین در ایران 10 برابر ترکیه و  سه برابر کشور چین است که این آمار ضرورت اجرای مدیریت مصرف بنزین را بیشتر کرده است.

    براساس تصمیم شورای اقتصاد متشکل از سران سه قوه که از بامداد بیست و چهارم آبان اجرایی شد،سهمیه خودروهای بنزین سوز ماهیانه 60 لیتر و خودروهای شخصی دوگانه سوز 30 لیتر تعیین شده است.

    همچنین سهمیه تاکسی های بنزین سوز 400 و تاکسی های دوگانه سوز 200 لیتر در ماه  اعلام شده است.

    ماهانه 25 لیتر بنزین برای موتور سیکلت ها و 500 لیتر برای آمبولانس ها در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط