فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۹۲۹»

کاهش یک میلیون لیتری مصرف بنزین در آذربایجان‌شرقی

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از کاهش یک میلیون لیتری مصرف بنزین در استان پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین خبر داد و گفت: ضریب اشغال ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری نیز پس از اجرای این طرح افزایش یافته است.

کاهش یک میلیون لیتری مصرف بنزین در آذربایجان‌شرقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰
    جواد رحمتی روز چهارشنبه در نخستین نشست هماهنگی ستاد پایش حمل و نقل آذربایجان شرقی، هدف از تشکیل این ستاد را بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و نحوه خدمات‌رسانی سامانه‌های حمل‌ و نقل عمومی اعلام کرد.

    وی افزود: پایش مستمر وضعیت حمل‌ونقل عمومی و شهری، حفظ ظرفیت حداکثری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نظارت بر قیمت خدمات این حوزه از دیگر وظایف این ستاد است.

    رحمتی با تأکید بر تعریف بسته‌های حمایتی یا افزایش سهمیه برای برخی از گروه‌ها مانند وانت‌های شهری و مسافرکش‌های شهری و روستایی، افزود: طرح اصلاح قیمت بنزین باید همزمان با تقویت حمل‌ونقل عمومی اجرا شود تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

    معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل اولین جلسه مشترک ستاد پایش حمل‌ونقل عمومی کشور با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها گفت: در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد پیشنهادهای استان‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    وی افزود: در این جلسه تأکید شد که نرخ کرایه ناوگان بار و مسافر شهری اعم از وانت‌بار، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی تا اطلاع ثانوی هیچ تغییری نخواهد داشت و شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها وظیفه نظارت بر این امر را عهده‌دار هستند.

    رحمتی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری حداکثری از سوخت CNG، حضور مستمر گشت‌های بازرسی تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی در شهرها و اطلاع‌رسانی در خصوص تصمیمات ابلاغی مرتبط با طرح سهمیه‌بندی سوخت به طور دقیق و سریع از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود.

    یک میلیون خودرو درآذربایجان شرقی وجود دارد که ازاین تعداد بیش از 600 هزار خودرو در شهرستان تبریز تردد می کنند. 

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط