فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۹۳۷»

برای اجرای بهتر طرح افزایش قیمت بنزین از سودمان کم کنیم

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین اثرات ناچیزی بر قیمت تمام شده کالا و خدمات دارد، گفت: انتظار داریم به خاطر همدیگر از سودمان کم کنیم و یک مقدار از منافع‌مان بگذریم.

برای اجرای بهتر طرح افزایش قیمت بنزین از سودمان کم کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، «رضا رحمانی» در دومین همایش اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تشکر از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روزهای اخیر گفت: از روز جمعه با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خاصی را انجام داده تا این طرح کمترین اثرگذاری را بر روی قیمت تمام شده کالاها داشته باشد.

    وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح نباید موج گرانی را به همراه داشته باشد، افزود: در گذشته هر زمان بنزین گران شده این تفکر به وجود آمده که همه چیز باید گران شود در حالی که طی این سال‌ها باید اقدامات تبیینی انجام می‌شد که بنزین نباید شاخص همه قیمت‌ها باشد.

    رحمانی افزود: در جلسه کارگروه تنظیم بازار در اولین روز اجرای طرح مقرر شد تا سه اقدام در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کالا به دنبال افزایش قیمت بنزین انجام شود. اولین موضوع این بود که ذخایر کالا که در مورد آن کالاهایی که تکلیف به ذخیره‌سازی آن داریم و چه در مورد کالاهایی که تکلیفی در مورد ذخیره‌سازی آن نداریم اما باید در بازار موجود باشد، باید ذخایر آن به حد کافی در کشور موجود باشد.

    وی اظهار داشت: همچنین در آن جلسه مقرر شد که سازمان‌های دولتی هیچ افزایش قیمتی را نداشته باشند و رئیس جمهور دستور داد که دستگاه‌های دولتی تا عید افزایش قیمتی اعمال نکنند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت: موضوع مورد نظر سوم در جلسه ستاد تنظیم بازار تأثیرات طرح افزایش قیمت بنزین بر روی کالا بود که براساس مطالعه‌ مؤسسات پژوهشی تأثیر افزایش قیمت بنزین بر روی کالاها دو اثر واقعی و روانی دارد و یکی از اهداف ما کنترل تأثیرات روانی اجرای این طرح است.

    وی بیان داشت: یکی از الزامات کنترل قیمت‌ها تکمیل سامانه‌های جامع تجارت است زیرا با تکمیل آن کالا از مبدا تا مصرف‌کننده نهایی تحت کنترل است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت:‌ موضوع بعدی که در جلسات ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت‌ها مورد تأکید بوده است وفور عرضه بوده که پیرو این مسئله مسئولین مربوطه از لحظه ابتدای اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام داده‌اند و خوشبختانه در خصوص کالاهای اساسی و مصرفی و عرضه آن هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

    وی  با بیان اینکه بازرسی‌ها تشدید شده‌است، بیان داشت: اما ما معتقدیم که در وهله اول سازمان‌های مربوطه خود باید نظارت بر قیمت‌ها داشته باشند و در مرحله دوم سازمان حمایت و مصرف‌کنندگان نظارت و کنترل و پایش داشته باشند.

    رحمانی افزود: به عنوان مثال در جلسه‌ای که با وزیر راه طی روزهای اخیر برگزار شد به آنها هم اعلام کردیم که اعتقاد ما بر این است که خودتان کنترل قیمت‌ها را برعهده بگیرید و بر آن نظارت داشته باشید.

    وی با بیان اینکه ما از همه صنوف انتظار داریم که برای اجرای هرچه بهتر طرح افزایش قیمت بنزین ما را یاری کنند، عنوان کرد:‌ ما تأثیر روانی را اصلاً نمی‌پذیریم و تأثیر واقعی افزایش قیمت بنزین بر کالا و خدمات هم عدد کمی است. بنابراین انتظار داریم به خاطر یکدیگر از سودمان کم کنیم و یک مقدار از منافع‌مان بگذریم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر روی کالا و خدمات گفت: افزایش قیمت بنزین حتماً بر روی افزایش قیمت تمام شده همه کالاها و خدمات تأثیر ندارد بلکه بر روی برخی از آنها تأثیر جزئی دارد.

    وی افزود: تأثیر افزایش قیمت بنزین بر روی تاکسی‌ها که فکر می‌کنیم تأثیر زیادی باشد در مجموع 9 درصد است زیرا یک تاکسی علاوه بر هزینه بنزین هزینه‌های دیگری هم دارد.

    وی ادامه داد: قطعاً سازمان حمایت کارهای کارشناسی خود را برای تأثیر افزایش قیمت بنزین بر روی کالا و خدمات انجام می‌دهد اما موج گرانی هم برای ما قابل قبول نیست.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت:‌ اگر افرادی به صورت عامدانه در شرایط فعلی اقدام به افزایش قیمت کنند اقدام آنها با اشرار و آشوبگران  در یک مسیر خواهد بود.

    رحمانی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه تحریم‌ها نسبت به پارسال کاهش نیافته است، گفت: اما خوشبختانه تولیدات ما در برخی کالاهای پرمصرف در هشت ماه گذشته افزایش یافته است. به عنوان مثال در روغن 7 درصد تولید افزایش یافته و در زمینه تولید سیمان و کاشی هم تولید افزایش یافته است.

    وی افزود:‌ در زمینه داروهای انسانی هم بیش از 20درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در رابطه با قیمت مرغ بیان داشت: قیمت مرغ امروز از قیمت مصوب ارزان‌تر عرضه می‌شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو