فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

رانندگان حق روشن نگه داشتن اتوبوس در پایانه‌ها را ندارند

عصر خودرو- سنندجی نسبت به برخی از انتقاد‌ها مبنی بر افزایش آلودگی هوا با درجا روشن بودن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها واکنش نشان داد.

رانندگان حق روشن نگه داشتن اتوبوس در پایانه‌ها را ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران  در پاسخ به برخی انتقاد‌ها از سوی شهروندان که اتوبوس‌های شرکت واحد در پارک سوار‌ها به مدت زمان زیادی به صورت درجا روشن است و همین امر موجب بروز آلودگی می‌شود گفت: استارت اتوبوس‌ها به سیستم آنلاین سازمان مدیریت ترافیک شرکت واحد وصل است و به صورت برخط اطلاعاتی همچون میزان زمان روشن بودن اتوبوس را به مرکز اعلام می‌کند.
    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران تأکید کرد: اگر سیستم اعلام وضعیت آنلاین ترافیک اعلام کند که اتوبوسی در یکی از خطوط بالاتر از زمان تعیین شده روشن است برای راننده اتوبوس پیامک ارسال می‌شود تا نسبت به خاموش کردن اتوبوس اقدام کند.

    سنندجی با تأکید بر این نکته که 3 هزار دستگاه اتوبوس پایتخت گازسوز است گفت: شهروندانی که اعلام می‌کنند درجا کار کردن اتوبوس باعث آلودگی محیط زیست می‌شود باید به این نکته توجه کنند که اتوبوس خط از نوع گازسوز است یا دیزل، زیرا نزدیک به هزار و 250 دستگاه اتوبوس دو کابین شرکت واحد تعداد 2 هزار و 800 دستگاه اتوبوس تک کابین نیز از نوع گازسوز است که درجا روشن بودن آن‌ها موجب آلودگی هوا نمی شود.

    او تصریح کرد: اتوبوس‌های تک کابین روشن در پارک سوار‌ها (مبدأ سفر) نیز به طور حتم از نوع اتوبوس‌های دیزل نیستند و باید تاکید کنم که رانندگان هیچ دستگاه اتوبوس شرکت واحد (گازسوز و دیزل) نباید بیش از 10 دقیقه اتوبوس را روشن در حالت درجا روشن نگه دارند.

    سنندجی با اشاره به برنامه رونمایی از 50 فیلتر جذب دوده اتوبوس در هفته آینده گفت: در مسیر اجرای مصوبه شورای شهر تهران که از سال گذشته اجرای آن در دستور کار است، 50 دستگاه فیلتر جذب دوده اتوبوس وارد کشور شد و ما در روز شنبه از نزدیک مراحل نصب و عملکرد آن را مورد بازدید قرار می‌دهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو