فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

نشان ۴S بر تن تایکان

عصر خودرو- به فاصله کمی از تولد رسمی اولین سدان تمام برقی سلطان اشتوتگارت در غالب دو تریم گران‌قیمت Turbo و Turbo S، حالا تریم ارزان‌قیمت‌تر ۴S هم به سبد فروش اضافه‌شده و حرف‌های جذابی برای گفتن دارد.

نشان ۴S بر تن تایکان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹:۰۰
  • نشان 4S بر تن تایکان
  • نشان 4S بر تن تایکان
  • نشان 4S بر تن تایکان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در سینه این مدل مجموعه باتری 79.2 کیلووات ساعتی موسوم به Performance جا خوش کرده که با بیشینه توان 390 کیلووات معادل 523 اسب بخار شتاب اولیه 4 ثانیه‌ای و سقف سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای تایکان ملموس می‌سازد.

برد مسافت تایکان با این باتری در بهترین حالت به 407 کیلومتر می‌رسد که رقم قابل‌تأملی است. دیگر گزینه موجود برای تریم 4S مجموعه باتری Performance Plus مشابه نمونه موجود در نسخه‌های Turbo و Turbo S با ظرفیت 93.4 کیلووات‌ساعت است که توان حداکثری 420 کیلووات معادل 562 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد و در شرایط بهینه برد مسافتی برابر با 463 کیلومتر ارائه می‌کند. برای شارژ باتری علاوه بر شارژرهای مرسوم می‌توان از نمونه‌های قدرتمند 250 کیلوواتی برای Performance و 270 کیلوواتی برای Performance Plus بهره برد.

ضریب آیرودینامیک 0.22، دیسک ترمزهای فلزی متخلخل 360 میلی‌متری در جلو با کلیپر 6 پیستونِ و 358 میلی‌متری در عقب با کلیپر 4 پیستونِ، سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر جلو و عقب، نورپردازی تمام LED، سامانه کنترل شاسی چهاربعدی، تودوزی سفارشی کارشده با مواد بازیافتی خاص، نمایشگر سفارشی سرنشین جلو و صندلی‌های برقی 8 جهتِ جلو نیز برخی دیگر از ویژگی‌های خاص پورشه تایکان 4S را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط