فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین؛

مردم نگران افزایش قیمت تبدیل خودرو‌ها به گازسوز نباشند

عصر خودرو- محمودیان گفت: مردم نگران افزایش قیمت نباشند؛ نرخ ها قطعا مدیریت خواهد شد.

مردم نگران افزایش قیمت تبدیل خودرو‌ها به گازسوز نباشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمودیان رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در نشست خبری در خصوص سهمیه بندی سوخت گفت: اختلاف قیمتی بین سوخت CNG و بنزین وجود دارد که باعث افزایش تقاضای سوخت CNG شده است، با توجه به این موضوع تدابیری برای این امر لحاظ شد.

    او با اشاره به اینکه سیل تقاضا برای CNG افزایش یافته است، گفت: در خصوص تصویب خودروی تاکسی به دوگانه ضوابط و آیتمی وجود دارد، واحد‌هایی مجاز به انجام فعالیت هستند که موارد استاندارد را از سازمان دریافت کرده باشند.

    محمودیان بیان کرد: اقدامات انجام شده پیرو مصوبه سال گذشته طراحی و ابلاغ شد. در هفته گذشته مردم به دلیل عدم اطلاعات کافی به واحد‌های غیرمجاز مراجعه کردند و این عامل یکی از دلایل افزایش قیمت این عمل شد.

    رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته با تأکید بر اینکه مردم باید برای تبدیل خودرو‌های تاکسی به دوگانه به سامانه مراجعه کنند، اظهار کرد: خوشبختانه پتانسیل صد در صدی برای تولید قطعات دو گانه سوز وجود دارد و پاسخگوی آن‌ها هستیم. سامانه به نحوی طراحی شده که مردم به راحتی می‌توانند تمام فعالیت‌های خود را انجام دهند.

    او افزود: در مراکز مجاز چند آیتم وجود دارد و بازرسان تمام کار‌های آن‌ها را زیر نظر دارند.

    محمودیان گفت: مردم طی مراجعه به سامانه تبدیل خودرو‌های دوگانه گواهی سیستم سوخت دریافت می‌کنند که پس از آن بدون مشکل می‌توانند فرآیند سوخت گیری را انجام دهند.

    رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته بیان کرد: خودرو‌هایی که فاقد گواهی سیستم سوخت رسانی هستند نمی‌توانند در از جایگاه‌های سوخت گیری و CNG استفاده کنند.

    او درباره صحت سنجی سامانه سوخت اظهار کرد: پس از ثبت نام باید کد رهگیری دریافت کنند و تأیید و عدم تأیید فرآیند را دریافت خواهند کرد. اگر مردم در مراکز معتبر تبدیل به دوگانه سوز شدن را در مراکز معتبر انجام ندهند نمی‌توانند دیگر سوخت گیری کنند. کلیه کالا‌های اساسی و قطعات فقط به مراکزی ارسال می‌شوند که تأییدیه لازم را دارند از این رو مراکز نامعتبر قطعات تأییدی ندارند.

    محمودیان با تأکید بر اینکه پس از سهمیه بندی بنزین قیمت‌ها افزایش نیافته است، گفت: قیمت تبدیل به خودرو‌های دوگانه افزایش نیافته است همچنین قول می‌دهیم در ماه‌های آینده نیز شاهد افزایش قیمت نباشیم. خودرو‌های کار بیش از خودرو‌های دیگر به مراکز تبدیل مراجعه می‌کنند.

    رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته با اشاره به قیمت تبدیل خودرو‌های CNG گفت: قیمت مجموع نهایی CNG متفاوت است، قیمت کیت یک برای خودرو‌های عمومی 2 میلیون و 500 هزار تومان است که قطعا مدیریت خواهد شد و مردم نگران افزایش قیمت نباشند.

    او با اشاره به زمان فرآیند تبدیل خودرو‌های تک سوز به دوگانه گفت: زمانی که افراد به سایت تبدیل خودرو‌های دوگانه مراجه می‌کنند با در نظر گرفتن ساعات مورد نظر می‌توانند ظرف یک روز کاری خودروی خود را به دوگانه تبدیل کنند.

    محمودیان تشریح کرد: پاسخگویی به مردم به میزان کافی وجود دارد و مشکلی در تبدیل خودرو‌ها نداریم. در سالیان گذشته تعداد جایگاه‌ها حدود 2 هزار و 500 بود و با ظرفیت 50 درصد فعالیت می‌کردند. اکنون در تلاش هستیم این میزان را افزایش دهیم.

    رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته ادامه داد: مردم باید زمانی که مخزن CNG را خریداری می‌کنند به تاریخ تولید و انقضا حکاکی شده روی آن توجه کنند، باید توجه کرد که مخازن پوسیدگی نداشته باشد. برای هر تبدیل وامی در نظر گرفته شده است.

    او خاطرنشان کرد: برخی از مردم ترس از خرابی موتور خودروی خود را دارند، اما باید گفت با توجه به تکنولوژی‌ها پیشرفته صنعت CNG رشد داشته و تجهیزاتی روی سیستم خودرو نصب می‌شود که به موتور ماشین ضربه‌ای وارد نکند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو