فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سهمیه بنزین سواری‌های بین‌شهری چقدر است؟

واریز ۷۵۰ لیتر سوخت برای وانت‌بار‌ها

عصر خودرو- حسن‌نیا گفت: تا ۲ ماه آینده سوخت تمامی خودرو‌های سواری کرایه‌ای بین شهری بر اساس پیمایش انجام می‌شود.

سهمیه بنزین سواری‌های بین‌شهری چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  عبدالهاشم حسن‌نیا مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در  هیچ افزایش قیمتی در کرایه حمل بار توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای وجود ندارد، گفت: نظارت‌های کاملی از سوی تمامی بازرسان بر این ناوگان صورت می‌گیرد و با توجه به آنکه سوخت تمامی ناوگان‌های سنگین جاده‌ای گازوئیل است بنابر این بهانه‌ای برای افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

    او افزود: در بخش وانت‌بار‌ها هم سهمیه سوخت اختصاصی به آن‌ها تا 750 لیتر در ابتدای دی ماه به کارت سوخت آن‌ها واریز می‌شود.

    مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه از 2 ماه آینده سوخت تمامی ناوگان جاده‌ای از جمله سواری‌های کرایه‌ای و وانت‌بار‌ها بر اساس پیمایش واریز می‌شود، گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی که ایجاد کرده‌ایم، تمامی خودرو‌ها بر اساس پیمایش، سوخت لازم را دریافت می‌کنند.
    سهمیه بنزین سواری‌های کرایه‌ای 750لیتر است
    حسن‌نیا توضیح داد: سهمیه سواری‌های کرایه‌ای 750لیتر معادل 25 لیتر در روز  است که برای آبان و آذر  در کارت‌های سوخت شارژ شده و سواری‌های کرایه‌ای حق هیچگونه افزایش قیمتی را در کرایه‌های خود ندارند.

    او با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی که ایجاد می‌شود میزان کارکرد تمامی خودرو‌ها مشخص شده و بر اساس کیلومتری که طی کرده‌اند، سوخت آن‌ها به کارت‌ها واریز می‌شود، افزود: ممکن است برخی از خودرو‌ها تنها 100 کیلومتر در طول ماه حرکت کرده باشند، اما برخی از خودرو‌ها هزار کیلومتر بنابر این برای ایجاد توازن و عدالت در تمامی خودرو‌های سواری کرایه‌ای، سوخت آن‌ها به صورت پیمایشی شارژ می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خودرو‌های سواری کرایه بین شهری حق یک ریال دریافت مازاد را ندارند و در صورتی که مسافران با افزایش قیمت در این بخش مواجه شدند به سامانه 1000141 اطلاع دهند.

    حسن‌نیا یادآور شد: بازرسان سازمان تعزیرات هم همواره نظارت‌های کافی را بر تمامی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس و سواری‌های کرایه‌ای دارد و تاکنون تخلفی در این بخش مبنی بر گران کردن کرایه مشاهده نشده است.

    او اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقلی هم در بخش سواری‌ها باید از رانندگان متخصص و متعهد جهت جابجایی مسافران و بار‌ها استفاده کنند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از زمان مصرف سوخت بر اساس پیمایش باید رانندگان جهت دریافت سوخت بیشتر مسافت‌های کافی را طی کنند چرا که شارژ سوخت تنها بر اساس پیمایش‌ها انجام می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو