فونیکسریمکسبهتام

با جدیدترین خودروی ناوگان پلیس آشنا شوید؛ «تویوتا راو ۴»

عصر خودرو- پلیس راهنمایی و رانندگی از جدیدترین خودروی گشت‌زنی خود رونمایی کرد.

با جدیدترین خودروی ناوگان پلیس آشنا شوید؛ «تویوتا راو ۴»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، تویوتا استیشن‌ راو 4 که در بازار ایران نیز شاسی بلند محبوبی و گفته می‌شود این خودرو قرار است در ماموریت‌های پلیس در مسیرهای کوهستانی استفاده شود.

    1.در این زمینه مسئولان پلیس راهور می‌گویند: در راستای افزایش توان تحرک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و به‌ منظور کنترل ترافیک جاده‌ای در محورهای کوهستانی و صعب‌العبور، معاونت آماد و پشتیبانی ناجا پس از اخذ مجوز از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح)، تعداد 120 دستگاه تویوتا استیشن راو 4 خریداری کرد.

    2.البته استفاده پلیس راهور از خودروهای شاسی بلند تازگی ندارد و پیش از این شاهد استفاده پلیس راه کشور از خودروهای دو دیفرانسیلی همانند تویوتا لندکروزر و میتسوبیشی پاجرو و حتی سوزوکی گرند ویتارا برای حضور در جاده های کوهستانی و برف گیر کشور بودیم.

    3.خودرویی که پلیس خریداری کرده نسل چهار این شاسی بلند محبوب است و نسل پنجم آن نیز به بازار آمده است. اما نسل چهارم این خودرو اولین نسل آن است که از سال 2013 به صورت عمده به کشور وارد شده و طرافداران زیادی نیز پیدا کرد.
    نمایی از نسل پنجم تویوتا استیشن

    4.این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 2500 سی سی با قدرت 176 اسب بخار بهره میبرد، نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر 4 چرخ خودرو انتقال می‌یابد. تویوتا راو 4 برخلاف اکثر خودروهای دو دیفرانسیل پیشین پلیس راهور، فاقد دنده کمکی بوده و انتقال قدرت آن به صورت AWD  است.

    5.در سال‌ها و دهه‌های اخیر پلیس ایران چندبار از خودروهای شرکت تویوتا استفاده کرده بود که یکی از موارد آن به دهه هفتاد و استفاده از خودرویی مانند تویوتا کریسیدا بود. این خودرو چهارسیلندر بود و قادر بود 200 کیلومتر مسافت را طی یک ساعت بپیماید.

    در جدول زیر سایر مشخصات این خودرو را مشاهده کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو