فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۰۳۸»

نمایندگان مجلس از تصمیم سران قوا برای سهمیه‌بندی بنزین مطلع بودند

عصر خودرو- رئیس مجلس در نشست خبری امروز در خصوص اطلاع از زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین گفت: در صحن غیرعلنی روز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه مجلس، نمایندگان را از تصمیم سران قوا مطلع کردم.

نمایندگان مجلس از تصمیم سران قوا برای سهمیه‌بندی بنزین مطلع بودند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  روز جاری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی یک نشست خبری پیرامون مسائل اخیر در خصوص سهمیه‌بندی بنزین با اصحاب رسانه گفتگو کرد.

    وی در مورد تصمیمات شورای سران قوا گفت: شورای سران قوا موقتی است و قرار نیست جایگزین مجلس در امر تصمیم‌گیری شود. وی در ادامه افزود: رهبری طبق شرایط کشور دستور تشکیل شورای سران قوا را دادند و مقرر نشده این شورا جایگزین مجلس شود. اما در راس امور بودن یک نهاد به معنی این نیست که آن نهاد در همه امور و فراتر از وظایف و اختیارات قانونی عمل کند و مثلا کار قوه قضائیه را نیز انجام دهد.

    لاریجانی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: من از زمان اجرا اطلاع داشتم و روز پنج‌شنبه با آقای رحمانی فضلی درباره مشکلات این طرح صحبت کردم و سه‌شنبه هم در جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان گفتم. وی گفت: متذکر شدم که ابعاد این قضیه هنوز هم روشن نیست و اقناع رسانه‌ای لازم بود و باید جبران شود.

    وی در ادامه با اشاره به شرایط خطیر کشور گفت: دشمنان امروز دنبال تخریب و مساله‌سازی در کشور هستند ولی موفق نخواهند شد.

    لاریجانی با بیان اینکه امروز سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است گفت: امروز روز مجلس است که مصادف با سالروز شهادت شهید مدرس است که این روز را به نمایندگان و مردم تبریک می گویم، شهید مدرس یک فقیه مبارز و مجاهدی بود که ویژگی های منحصربه فردی و اضلاع مختلف فکری داشت و یک سیاست مدار منصف و بسیار شجاع و پرهیزگار بود.

    رئیس مجلس گفت: اغلب سیاست مداران آن زمان این ادعا را داشتند که مدرس چنین شخصیتی است، البته بودند کسانی که او را نیز تخریب می کردند، مدرس درخشندگی در تاریخ پارلمان ایران داشت که نماد مجلس شد.

    در ادامه نشست خبری امروز، رئیس مجلس در مورد احتمال حضورش در پست ریاست جمهوری نیز گفت: حقیقت این است که من در مجلس دهم هم نظرم این بود ورود نکنم. آن زمان هم بزرگان و آقایانی تماس و نظر داشتند و به نحوی شد که من را برای حضور در مجلس قانع کردند. وی افزود: این بار هم برخی از بزرگان نامه نوشتند و با من صحبت کردند و من هم تلاش کردم آن ها را قانع کنم 12 سال برای حضور در این عرصه کافی است و به نظرم این تصمیم لحظه ای نیست و مدتی است روی آن فکر کردم و امیدوارم همین مسیر طی شود.

    لاریجانی روز گذشته نیز در سفر به قم گفت: تقریباً سه دوره وکیل مردم شریف قم بوده‌ام که برای من افتخار بود، مردم قم حق بسیار زیادی بر گردن ایرانی‌ها دارند زیرا پیشرو در تشیّع و انقلاب بودند امّا به صورت کلی برنامه‌ای برای آینده و حضور در مجلس ندارم.

    لاریجانی در ادامه به روابط ایران و اروپا اشاره کرد و گفت: اگر اروپایی‌ها از مکانیزم ماشه استفاده کنند از این سمت هم مکانیزم ماشه وجود دارد، یعنی ایران هم ممکن است برخی از تعهدات خود را کاهش دهد. وی تاکید کرد: اگرچه معتقدم راه دیپلماسی همچنان باز است، اما نباید از این صحبت‌ها درمورد ایران مطرح شود. رئیس مجلس این را هم عنوان کرد که بن بستی در روابط بین ایران و آمریکا وجود ندارد اگر مسئولان فعلی آمریکا بر سر عقل بیایند.

    رئیس مجلس در پایان پیرامون مسائل عراق گفت: ما عراق را متحد طبیعی می‌دانیم و نگرانی از اتفاقات اخیر نداریم چراکه عراق رجال سیاسی و مذهبی پخته‌ای دارد و می‌توانند از پسِ مسائل بربیایند و آیت‌الله سیستانی هم به خوبی واقف به این مسائل هستند. وی تاکید کرد: با حضور آیت‌الله سیستانی در عراق که رهروی جامع خوبی دارند، ما نگرانی نداریم؛ چراکه ایشان واقف به ابعاد مسئله هستند، البته در آن دورانی که داعش، عراق را تحریک می‌کرد ما نگران بودیم و به آنها کمک کردیم، اما امروز ایشان متدبرانه گام برمی‌دارند و اگر کمکی بخواهند ما اعلام آمادگی می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو