فونیکسریمکسبهتام

اختلاف بین جایگاه‌داران و راننده‌ها حل می‌شود؟

توضیح مدیرعامل اسنپ درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

عصر خودرو- ژوبین علاقه‌بند می‌گوید: سهمیه بنزین هشت روز نخست رانندگان تاکسی‌های اینترنتی واریز شده و بعد از طی شدن فرایندهای اداری، بین سه سامانه ثبت اسناد، ناجا و بانک مرکزی، طبق روال هفتگی واریز اعتبار خرید سوخت انجام می‌شود. افرادی که مدارکشان دارای نقص اطلاعاتی بود، تا زمان رفع نواقص مربوطه، سهمیه بنزینشان محفوظ می‌ماند.

توضیح مدیرعامل اسنپ درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، برخی راننده‌های شرکت حمل‌ونقل مسافری درون‌شهری اسنپ برای استفاده از سهمیه بنزین خود در جایگاه‌ها با مشکلاتی مواجه بودند. این مسائل به گفته برخی راننده‌ها شامل موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شد که موجب بروز اختلافاتی بین متصدیان جایگاه‌های سوخت و راننده‌های اسنپ شده بود. ژوبین علاقه‌بند، مدیرعامل شرکت اسنپ در این زمینه به ایرناپلاس گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از جایگاه‌های سوخت همکاری‌های لازم را برای استفاده از اعتبار سهمیه بنزین انجام می‌دهند. در مورد تعداد محدود باقی‌مانده نیز به وزارت نفت گزارش شده و قول برطرف شدن آن را داده‌اند.

    پس از اعلام افزایش و دو نرخی شدن قیمت بنزین شرکت اسنپ اعلام کرد به راننده‌های خود سهمیه بنزین اعطا می‌کند. علاقه‌بند درباره فرمول و میزان این سهمیه گفت: سهمیه تخصیص‌یافته مابه‌التفاوت ریالی قیمت بنزین آزاد با قیمت پایه بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان در مجموع تاکسی‌های آنلاین است. پیمایش رانندگان بر اساس کیلومتر طی‌شده از زمان قبول درخواست سفر تا پایان سفر محاسبه می‌شود. شرط تخصیص بنزین سهمیه پیمایش حداقل 47 کیلومتر در هفته در مجموع تاکسی‌های آنلاین است و سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه 1000 کیلومتر در هفته، با مبنای هر 100 کیلومتر هفت لیتر است. بدین ترتیب سقف سهمیه تخصیص یافته به هر راننده تاکسی اینترنتی 70 لیتر در هفته برای خودروهای تک‌سوز و 42 لیتر در هفته برای خودروهای دوگانه‌سوز است. این سهمیه مازاد بر 60 لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است.

    وی افزود: معیار تخصیص سهمیه‌ بنزین تاکسی‌های اینترنتی بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان این سامانه‌هاست. سهمیه مذکور در قالب اعتبار به کارت بانکی هر راننده واریز می‌شود و در اختیار تاکسی‌های اینترنتی قرار نمی‌گیرد. این اعتبار تنها برای خرید بنزین و در جایگاه‌های سوخت قابل‌ استفاده است. طبق مصوبه تعیین‌شده رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به‌ازای هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین دریافت می‌کنند.

    مدیرعامل اسنپ عنوان کرد: پیگیری‌های مدیران تاکسی‌های اینترنتی مؤثر واقع شده و سهمیه هشت روز نخست واریز شده و بعد از طی شدن فرایندهای اداری بین سه سامانه ثبت اسناد، ناجا و بانک مرکزی، طبق روال هفتگی واریز اعتبار خرید سوخت انجام می‌شود. افرادی که مدارکشان دارای نقص اطلاعاتی بود، تا زمان رفع نواقص مربوطه سهمیه بنزینشان محفوظ می‌ماند.

    وی در پاسخ به این سؤال که بعد از افزایش قیمت بنزین، درآمد راننده‌ها و میزان همکاری آنها چه تغییراتی کرده، گفت: بدون‌ شک بعد از تغییرات اخیر، فعالیت تاکسی‌های اینترنتی هم دچار تحولاتی شده، اما امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفته می‌شود، شرایط به حالت قابل قبولی برگردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط