فونیکسریمکسبهتام

مدیر سیستم حمل‌ونقل پاک تهران مطرح کرد:

مدل اقتصادی بیدود کار دستش داد

عصر خودرو- ادامه فعالیت شرکت بیدود به نتیجه‌ مذاکرات این شرکت با شهرداری تهران بستگی دارد.

مدل اقتصادی بیدود کار دستش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، ازجمله راهکارهایی که سال‌های سال برای کمک به حل معضل آلودگی کلان‌شهر تهران پیشنهاد می‌شد دوچرخه‌سواری و تعمیق فرهنگ استفاده از آن بود. نهادینه‌ شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری را فارغ از آنکه واقعاً تا چه حد به کاهش آلودگی هوا منجر می‌شود باید به فال نیک گرفت چون ورزشی لذت‌بخش است و بدون شک برای سلامتی شهروندان مفید است. سال 96 و به دنبال کلید خوردن طرح مشترک یکی از شرکت‌ها و شهرداری تهران، شهر به دوچرخه‌های نارنجی و شهروندانی که از هر سن و سالی طی مسیر می‌کردند انس گرفته بود و حتی قرار بود که این ایده در سراسر ایران به اجرا گذاشته شود. به هر حال اکنون مدتی است که بسیاری از ایستگاه‌های طرح بیدود خالی شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمال توقف کامل این طرح وجود دارد. برای بررسی بیشتر این موضوع با مدیر سیستم حمل‌ونقل پاک تهران به گفتگو نشستیم.مدل اقتصادی جوابگوی هزینه‌ّها نبود

    یعقوب آزاده‌دل، مدیر سیستم حمل‌ونقل پاک تهران اظهار داشت: «مدل اقتصادی شرکت بیدود به‌گونه‌ای است که جوابگوی هزینه‌های آن نبوده است. این شرکت روی یک‌سری پارامترهای دیگر حساب باز کرده بود. الان که با مشکل برخورده می‌گوید که شهرداری باید از ما حمایت کند. این در حالی است که روز اول، این مباحث مطرح نبود».

    وی در ادامه گفت «اوایل گفته بودند که فقط اگر بتوانند دوچرخه‌های خود را مستقر کنند کفایت می‌کند و خودمان می‌‌توانیم کار را مدیریت کنیم. اکنون و نظر به افزایش قیمت‌ها، مقداری متضرر شده و در حال رایزنی با شهرداری است که در صورت جلب حمایت آن به فعالیت خود ادامه دهد».

    درهرحال شرکت باید متعهد باشد

    اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و این طرح متوقف شود تکلیف کاربران خدمات این شرکت چیست. آزاده‌دل در پاسخ این سوال اظهار داشت: «درهرحال این شرکت باید به کاربران خود متعهد باشد. بعضی از کاربران انصراف داده‌اند و خواهان استرداد ودیعه خود هستند. اگر کار به‌جایی برسد که ادامه فعالیت مقدور نباشد باید ودیعه کاربران پس داده شود».

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو