فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت:

نخستین واحد تولید لاستیک کامیون بزودی افتتاح می‌شود

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماه آینده نخستین واحد تولید لاستیک کامیون با ظرفیت تامین ۲۵ درصد نیاز داخلی به بهره برداری می‌رسد.

نخستین واحد تولید لاستیک کامیون بزودی افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از صدا و سیما‏، رضا رحمانی گفت: در بحث خودکفایی و تولید کالاهای داخلی چند کار جدی انجام دادیم نخستین کار این است که کالاهایی که می‌توان در داخل تولید کرد از وارد کردنش جلوگیری شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث تأمین قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: 200 هزار خودرو به علت ناقص بودن قطعات آن در پارکینگ‌ها مانده بود که نمی‌توانستیم آن‌ها را تحویل دهیم. اکنون این تعداد به 10 هزار خودرو رسیده است در واقع عمده این قطعات با قیمت بسیار کمتر از رقم وارداتی آن در داخل ساخته شده است.

    رحمانی افزود: در بحث لاستیک کامیون که 70 درصد وارداتی بود طراحی صورت گرفت تا پنج واحد تولید لاستیک کامیون را داخلی کنیم که تا ماه آینده نخستین واحد تولیدی به بهره برداری می‌رسد. ظرفیت تولید آن 25 درصد نیاز داخلی است و با 30 درصد تولید داخلی که داشتیم 55 درصد نیاز داخلی تولید خواهد شد.

    وی گفت: در بحث چادر مشکی 90 درصد پارچه چادر مشکی وارداتی بود که با تلاش‌هایی که صورت گرفت نخستین واحد تولیدی بزودی فعال می‌شود و 30 میلیون متر تولید داخل را تأمین می‌کند در حالی که اکنون مصرف داخل 90 میلیون متر است.

    وزیر صنعت‏، معدن و تجارت ادامه داد: با 10 میلیون متری که اکنون داریم و با فعال شدن این واحد تولیدی حدود 50 درصد نیاز داخل را تأمین می‌کنیم.

    رحمانی در ادامه گفت: به زودی کارخانه آلومینیوم جنوب را با 300 هزار تن ظرفیت تولید فعال می‌کنیم که در این خصوص یک میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

    وی افزود: نهضتی در حوزه صنعت و معدن شروع شده است به طوری که در سال گذشته 30 درصد کالاهای مصرفی وارداتی را کاهش دادیم.

    با مدیریت جهادی در تولید و اشتغال رشد داشتیم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اعمال مدیریت جهادی، تحریم‌های گسترده خارجی نتوانست مانع رشد تولید و اشتغال در کشور شود و امسال در بیشتر حوزه‌ها رشد داشتیم.

    رحمانی افزود: شرایطی که سال گذشته در بازار و بخش‌های دیگر داشتیم با کمک نیروهای جوان و تلاش جهادی و بسیجی وار تغییر کرد و تولید هشت ماهه ما در حوزه‌های مختلف بازار، معدن، کسب و کار نسبت به سال گذشته رشد داشت.

    وی گفت: امسال نه تحریم‌ها کم و نه درآمد ما بیشتر شد اما وضعیت تولید ماه در 8 ماهه گذشته در بیش از دو سوم اقلام افزایشی بوده است.

    رحمانی با بیان این که در تولید صنایع غذایی، پتروشیمی و سیمان رشد داشتیم و اگر نداشتیم برای تنظیم بازار مشکل پیدا می‌کردیم، گفت: برای حفظ وضع موجود در حوزه تولید و اشتغال، در شرایط تحریم تلاش کردیم و موفق شدیم مانع از تأثیرگذاری تحریم‌ها و ایجاد کمبود در بازار شویم.

    وی با بیان اینکه یکی از بیشترین جاهایی که رشد داشتیم صنایع معدنی بود گفت: در بیشتر کالاهای عمده رشد داشته‌ایم و تولیدات ما در فولاد، سیمان، صنایع غذایی و دارویی و صنعت پتروشیمی افزایشی بوده است.

    رحمانی به تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تقویت نهضت ساخت داخل اشاره کرد و گفت: هر کالایی را که می‌توانستیم در داخل تولید کنیم مانع واردات آن شدیم و 10 میلیارد دلار از ارز مختص واردات را برای تولید، سرمایه گذاری کردیم.

    وی از افزایش رونق تولید با هدف ایجاد اشتغال و کاهش وابستگی در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: در گذشته 2 درصد واردات کشورهای همسایه ما از ایران بود و در هشت ماهه نخست سال جاری، صادرات به بیشتر کشورها از لحاظ وزنی، 16 درصد افزایش یافته است.

    رحمانی از شناسایی گلوگاه‌های تحریم در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: در حوزه فولاد، تولید الکترود گرافیکی را به عنوان گلوگاه شناسایی و آنرا در داخل تولید کردیم.

    وزیر صمت از راه اندازی سامانه جامع توانیاب در آینده نزدیک خبر داد و افزود: غیر از بخش خودرو و آلومینیوم، تولید ما در همه بخش‌ها رونق داشته است و این دستاورد با حضور مردم و تولیدکنندگان محقق شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو