فونیکسریمکسبهتام

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی:

موتورسواری زنان مغایرتی با قانون ندارد

عصر خودرو- رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تأکید بر ضرورت صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان، گفت: قانون منعی برای موتورسواری بانوان ندارد.

موتورسواری زنان مغایرتی با قانون ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  در واکنش به مخالفت یک شعبه دیوان عدالت برای صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان، یکی از شرایط اجتهاد را عالم بودن به شرایط زمان و مکان دانست و گفت: بسیاری از موارد ممنوع و حرام متناسب با شرایط زمان و مکان تصمیم‌گیری شده و در صدور حکم‌‎های قضایی این موارد باید مد نظر همگان باشد چراکه قاضی موظف به اجرای قوانین کشور است.

    نباید جامعه را در مقابل دین قرار داد

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نص صریح قرآن و قانون باید ملاک عمل همگان در صدور احکام باشد، افزود: نباید به بهانه به مخاطره افتادن شأنیت اجتماعی زنان، تصمیماتی اخذ کرد که جامعه را مقابل دین قرار داد.
    غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی


    هیچ قانونی موتورسواری بانوان را منع نکرده است

    وی با یادآوری اینکه  در هیچ قانونی موتور سواری بانوان منع نشده و در احکام دینی نیز چنین چیزی نیامده است، ادامه داد: امکان دارد برخی بزرگان توصیه کنند که این امر به دلیل شرایط اجتماعی در یک مقطع زمانی به صلاح نیست ولی موتورسواری بانوان را نباید به هیچ عنوان ممنوع و حرام قلمداد کرد.

    جعفرزاده با بیان اینکه قطعا فردی که آرایی مبنی بر ممنوعیت موتورسواری بانوان و عدم صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان صادر می‌‎کند بر شرایط اجتماعی کشور احاطه لازم را ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از افعال حرام در کشور در حال رخ دادن است که کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.

    وی تأکید کرد: در شرایط فعلی که در بدنه و توده مردم نارضایتی‌هایی وجود دارد، طرح چنین مباحثی منجر به افتراق و شکاف اجتماعی می‎شود.

    جعفرزاده ایمن‌آبادی بر ارائه گواهینامه موتورسواری به زنان تأکید و تصریح کرد: چرا پیش از وقوع اتفاق آن را قضاوت و پیش‌‎بینی می‌کنیم؛ باید پس از صدور گواهینامه در صورت وقوع تخلف با آن برخورد کرد نه اینکه به بهانه‌های واهی جلوی یک امر قانونی را گرفت.

    نباید کاری کرد که زنان با پوشش مردانه به موتورسواری مخفیانه تن دهند

    رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تأکید کرد: درست نیست که با عدم صدور گواهینامه موتورسواری برای بانوان، کاری کرد که آنان به صورت مخفیانه و در پوشش‌ مردانه اقدام به این کار کنند و باید به صورت قانونمند اجازه موتورسواری به بانوان داده شود./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو