فونیکسریمکسبهتام

تا دو ماه آینده به تقاضاها برای دوگانه‌سوز کردن خودروها پاسخ می‌دهیم

عصر خودرو- رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین گفت: ما با وزارت صمت هماهنگ کردیم تا بتوانیم واردات لوله مورد نیاز را به صورت VIP انجام دهیم که اگر این اتفاق بیفتد ما نهایتا تا ۲ ماه آینده بخش عمده‌ای از تقاضاها برای دوگانه سوز کردن خودروها پاسخ می‌دهیم.

تا دو ماه آینده به تقاضاها برای دوگانه‌سوز کردن خودروها پاسخ می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  علی محمودیان رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته  درباره شیوه‌ صحیح اقدام متقاضیان برای دوگانه‌سوز کردن خودروها گفت: هر فردی که بخواهد خودروی خود را دوگانه‌سوز کند باید وارد این سامانه به نشانی irngv.ir شود. این سامانه برای مدیریت تقاضای برای دوگانه‌سوز کردن خودروها سال گذشته طبق مصوبه هیئت دولت ایجاد شد.

    وی ادامه داد: پس از ثبت نام در سامانه یک پیامک به متقاضی ارسال می‌شود که پیش ثبت نام شما انجام شده است. متقاضی در این مرحله منتظر ارسال پیامک باشد. پس از حدود 45 روز تا 2 ماه پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود که زمان و مکان دریافت خدمات به او اطلاع داده می‌شود.

    محمودیان گفت: قبل از افزایش قیمت بنزین، واحدهای ما با 25 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کردند. بعد از افزایش ناگهانی قیمت بنزین به صورت تمام وقت شروع به کار کردند. یعنی ما قبل از ماجرای بنزین روزانه توانایی خدمات‌رسانی به 280 متقاضی را داشتیم که پس از افزایش قیمت بنزین تا 600 واحد هم افزایش پیدا کرده است. اما میزان ثبت نام متقاضیان روزانه بین 1500 تا 2000 واحد است و در نتیجه تامین قطعات آن با توجه ظرفیت فعلی ما نیاز به زمان دارد.

    *برنامه‌ریزی‌های لازم برای 85 هزار تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن خودروها را انجام داده‌ایم

    رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته گفت: تامین قطعات ما همه از تولیدکنندگان داخلی صورت می‌گیرد. متاسفانه یک بخشی از قطعات موردنیاز مثل مخزن، مواد اولیه‌ش وارداتی است و زمان ساختش حداقل 3 ماه طول میکشد. در نتیجه یکی از این قطعات اصلی برای دوگانه‌سوز کردن به چنین زمانی نیاز دارد و علت تاخیر در پاسخگویی به متقاضیان به این قضیه ارتباط دارد.

    وی افزود: من و همکاران به صورت تمام وقت در حال پیگیری هستیم تا به نیاز متقاضیان در اسرع وقت پاسخ دهیم. حجم تقاضا بیشتر از عرضه است. از سهمیه بندی بنزین تا به الان 85 هزار تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن خودروها داشتیم که برای آنها برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم.

    محمودیان با تاکید بر تلاش اتحادیه سوخت‌های جایگزین برای پاسخگویی به نیازهای متقاضیان گفت: ما با وزارت صمت هماهنگ کردیم تا بتوانیم واردات لوله مورد نیاز را به صورت VIP انجام دهیم که اگر این اتفاق بیفتد ما نهایتا تا 2 ماه آینده بخش عمده‌ای از تقاضاها پاسخ میدهیم.

    رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته درباره هزینه‌ی تمام شده دوگانه‌سوز کردن خودروها برای متقاضیان گفت: سایز مخازن و نوع تکنولوژی به کار رفته در قیمت تمام شده تاثیر میگذارد و تفاوت قیمت آن از 2.5 میلیون تا 4.5 میلیون تومان است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط