فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۱۳۰»

افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های فرودگاهی در ماه جاری

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به دغدغه تاکسی‌های فرودگاهی درباره کمبود سهمیه سوخت، گفت: سهمیه سوخت این رانندگان در ماه جاری افزایش خواهد یافت.

افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های فرودگاهی در ماه جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، مرتضی ضامنی درباره دریافت کرایه تاکسی های فرودگاهی خارج از نرخ مصوب با بیان اینکه نرخ مصوب کرایه تاکسی در شوراهای اسلامی هر شهر تصویب و توسط فرمانداری شهر مربوطه تأیید و ابلاغ می شود، افزود: ناوگان رسمی تاکسی‌های زرد رنگی‌اند که ملزم به رعایت نرخ مصوب می‌باشند.

    وی افزود: عدم رعایت نرخ مصوب توسط هر ناوگان تاکسیرانی رسمی در هر نقطه از کشور اعم از فرودگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند تخلف را به شهرداری شهر مربوطه و یا شهرداری تهران به شماره 1888 گزارش کنند.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به تشکیل کمیته انضباطی برای رسیدگی به این موضوعات گفت: این موضوعات پس از سهمیه بندی سوخت با اولویت رسیدگی و نتیجه به شخص شاکی اعلام می شود.

    ضامنی رانندگان ناوگان تاکسیرانی در حوزه حمل و نقل عمومی را از جمله اقشار همراه با طرح اصلاح نرخ سوخت معرفی کرد و گفت: این قشر کمترین تخلفات را در حوزه قیمتی دارد.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، با اشاره به دغدغه تاکسی های فرودگاهی درباره کمبود سهمیه سوخت گفت: بنا بر پیگیری های انجام شده مشکل سهمیه سوخت این تاکسی ها حل شده و سهمیه سوخت این رانندگان در ماه جاری افزایش خواهد یافت.

    در ادامه محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز با بیان اینکه نرخ تاکسی ها قاعده مند و مشخص است، اظهار کرد: نرخ تصویبی برای همه رانندگان تاکسی اعم از تاکسی های فرودگاهی و غیره ملاک عمل است.

    مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تأکید کرد: طبق مصوبه دولت و ستاد تنظیم بازار اجازه هیچ افزایش قیمتی صادر نشده. بنابراین افزایش قیمت یا اضافه دریافتی یک تخلف تعزیراتی تحت عنوان "گرانفروشی خدمات" محسوب می شود و پرونده تخلف تشکیل و حکم متخلف نیز صادر خواهد شد.

    این مقام مسئول در رابطه با نحوه محاسبه جریمه تخلف گفت: میزان اضافه دریافتی به صورت ماهانه محاسبه و فرد متخلف بین دو تا پنج برابر اضافه دریافتی، محکوم به پرداخت می‌شود و اگر شاکی هم داشته باشد مکلف به اعاده اضافه دریافتی به شاکی است.

    وی متذکر شد: البته جریمه دو تا پنج برابری کرایه برای بار اول است و در دفعات بعد مجازات افزایش پیدا می‌کند و مجازات دیگر همچون ابطال پروانه نیز به آن اضافه خواهد شد.

    اسفنانی با بیان اینکه تاکسی های مسافربر شهری و فرودگاهی از زمان اصلاح قیمت بنزین کمترین تخلف را داشتند عنوان کرد: برخی شکایت‌ها از مسافربرهای شخصی بوده که البته بحث آن متفاوت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو