فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۱۴۱»

آخرین خبر‌ها از سهمیه‌بندی سوخت وانت‌بار‌ها

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری گفت: با توجه به گفته‌های رئیس سازمان راهداری، سهمیه سوخت وانت‌بارها سقفی ندارد.

آخرین خبر‌ها از سهمیه‌بندی سوخت وانت‌بار‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری گفت: «طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی سازمان راهداری 70 هزار دستگاه وانت‌بار و 11هزار راننده دارای کارت هوشمند معتبر هستند. اما در خصوص اینکه چه تعداد از مجموع وانت‌بارها در حوزه درون شهری و برون‌شهری فعالیت می‌کنند آمار دقیقی در دسترس نیست که با اجرای طرح کارت هوشمند و دریافت این کارت در بخش برون شهری ساماندهی می‌شوند.

    وی ضمن تاکید بر تخصیص سوخت وانت‌بارها بر اساس پیمایش از ابتدای بهمن ماه، عنوان کرد: «جداول شاخص‌های اندازه گیری سوخت بر اساس پیمایش ناوگان وانت‌بار در حال آماده‌سازی است. در این جداول سقفی وجود ندارد و در ازای ارائه هر تعداد اسناد حمل، سوخت تخصیص داده می‌شود.

    لرئیس سازمان راهداری افزود: ازمه محاسبه سوخت بر اساس پیمایش وانت‌بارها، دریافت اسناد حمل است تا سازمان بتواند با احصا میزان پیمایش هر وانت‌بار در بانک اطلاعاتی و ارسال اطلاعات به شرکت ملی نفت، تخصیص سهمیه سوخت این ناوگان را فراهم کند.»

    گفته می‌شود شرایط دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان وانت بارها به طور ویژه تسهیل شده و موارد مختلفی از جمله شرایط سنی برای ناوگان و مدرک تحصیلی برای راننده ‌برداشته شده است.

    هزینه دریافت کارت هوشمند ناوگان وانت بار 20 هزار تومان و کارت هوشمند راننده نیز 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است. مالکان و رانندگان وانت‌بار با در اختیار داشتن رسید کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌توانند نسبت به دریافت بارنامه اقدام کنند.

    رئیس سازمان راهداری با اشاره به رانندگانی که تاکنون نسبت به ثبت نام کارت‌های هوشمند اقدام نکرده اند، تاکید کرد: «این افراد باید به مراکز ثبت نام کارت هوشمند در سراسر کشور مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

    این مراکز شامل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها، نمایندگی‌های سازمان در شهرستان‌ها، مراکز صدور کارت هوشمند در پایانه‌های بار کشور می‌شود.

    همچنین با مراجعه به سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانند نزدیک‌ترین محل صدور کارت هوشمند به محل سکونت یا کار خود را شناسایی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو